گفتگوی-ا-ا-با-هیات-ازبیکستانی-در-مورد-برق-و-مدیریت-آب

سرپرست وزارت انرژی و آب ا.ا با وزیران آب و انرژی ازبیکستان روی پروژه‌های برق و مدیریت آب گفتگو کرده است.

به گزراش افغان نیوز؛ وزارت انرژی و آب با نشر خبرنامه‌ای از گفتگوی عبدالطیف منصور، سرپرست این زوارت با هیات ازبیکستانی خبر داده و گفته است که برای به نتیجه‌رسیدن مذاکرات، هیاتی ازبیکستانی ازآقای منصور به تاشکند دعوت کرده است.

در خبرنامه‌ وزارت انرژی و آب آمده است که پروژه‌های ۵۰۰ کیلوولت سرخان-پلخمری، ترمیم لین برق ۲۲۰ کیلوولت بر دریای آمو، فرستادن تیم فنی ازبیکستان برای بررسی سیستم برق وارداتی، جذب بیشتر انرژی وارداتی و سرمایه‌گذاری سکتور خصوصی ازبیکستان در افغانستان و مدیریت آب از محورهای بحث مقام‌های ا.ا و ازبیکستان بوده‌اند.

روز گذشته جمشید خواجه‌یوف، معاون نخست وزیر ازبیکستان در گشایش نمایشگاه کالاهای ازبیکستانی در کابل گفت که در ترکیب هیات 45 نفری این کشور به افغانستان، وزیران زراعت، انرژی و آب ازبیکستان نیز حضور دارند.

او گفت که این وزیران آماده است که تجارب ازبیکستان را در زمینه مدیریت آب و زراعت با مقام‌های ا.ا اسلامی شریک نمایند.

هیات 45 نفری ازبیکستان که در ترکیب آن 5 وزیر کابینه این کشور حضو دارند به هدف توسعه تجارت دو جانبه، یافتن راه حل برای مسائل ترانزیتی و افتتاح نمایشگاه کالاهای تجاری آن کشور، وارد کابل شده‌است.

پیش از این مقام‌های ازبیکستان درباره‌ پروژه‌ کانال قوش‌تپه ابراز نگرانی کرده و گفته بودند که ساخت این کانال می‌تواند رژیم آب و تعادل را در آسیای مرکزی تغییر دهد.

گفتگوی ا.ا با هیات ازبیکستانی در مورد برق و مدیریت آب

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد