گفتگوی-خلیلزاد-با-مقام‌های-آلمانی-بر-سر-صلح-افغانستان

نماینده ویژه ایالات متحده امریکا در سفر به برلین، با مقام‌های آلمانی در مورد روند مذاکرات صلح افغانستان گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه ایالات متحده در امور مصالحه افغانستان روز چهارشنبه (۱۵ جوزا) در صفحه تویترش نوشت که در دیدار با مشاور سیاست خارجی و امنیت ملی صدراعظم آلمان، و مارکوز پوتزل، نماینده ویژه آن کشور در امور افغانستان و پاکستان در باره دستاوردهای پس از کنفرانس بن و این‌که چه کاری برای به دست آوردن صلح پایدار می‌توان انجام داد، بحث کرده است.

وی گفته است: "آلمان همچنان میزبان دومین نشست امریکا - اروپا در باره صلح افغانستان بود‌. پس از دادن اطلاعات در باره روند صلح، ما نشست آینده اوسلو و گفتگوهای بین الافغانی را به میزانی آلمان و قطر بررسی کردیم."

نماینده ویژه آلمان در امور افغانستان و پاکستان در ماه‌های گذشته دو بار با عبدالغنی برادر، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر دیدار کرده است.

در همین حال، آقای پوتزل نیز در صفحه تویترش نوشته است که در نشست برلین، طرف‌ها بر آغاز هرچه زودتر مذاکرات "بین‌افغانی" تاکید کرده‌ اند.

هفته گذشته مایک پمپیو، وزیر خارجۀ ایالات متحده و انگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در دیداری در برلین، پایتخت آلمان، حمایت خود را از "گفتگوهای بین‌الافغانی" برای پایان جنگ در افغانستان اعلام کرده بودند.

وزارت خارجه امریکا گفته بود که آغاز گفتگوهای بین‌الافغانی می‌تواند یک "گام کلیدی" برای تامین صلح در افغانستان باشد.

این درحالی است که هشتمین دور سفر‌هایش را روز جمعه (۳۱ می) به هدف تسهیلات در روند گفتگوهای صلح افغانستان به کشورهای منطقه و برخی از کشورهای اروپایی آغاز کرد.

گفتگوی خلیلزاد با مقام‌های آلمانی بر سر صلح افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد