یافته-های-هیئت-حقیقت-‌یاب-حملۀ-تروریستی-بر-فرماندهی-امنیه-پکتیا

محمد اشرف غنی، رییس جمهور شام روزگذشته با هیئت بررسی‌کننده روی‌داد تروریستی بر فرمان‌دهی امنیه پکتیا به ریاست رییس اجراییه در ارگ دیدار کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز: هیئت حقیقت‌یاب حملۀ تروریستی بر فرمان‌دهی امنیه ولایت پکتیا روز گذشته یافته‌‌های‌شان را برای رییس جمهور غنی ارایه کرده و افزوده‌است که در نتیجۀ حمله گروه طالبان آسیب‌های جدی در بخش‌های راهبردی این ولایت وارد شده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌یی گفته‌است که هیئت حقیقت‌یاب یافته‌های‌شان را برای رییس جمهور کشور ارایه کرده و افزوده‌است که بر ساختمان‌های فرمان‌دهی امنیه و مرکز تعلیمی پولیس پکتیا به شدت آسیب وارده شده که نیاز به بازسازی عاجل دارند.

والی پکتیا هم‌چنان از رییس جمهور غنی خواسته‌است که تا هرچه زودتر ساختمان تخریب شدۀ دولتی را دوباره اعمار و به خانه‌واده‌های شهدا و مجروحین کمک‌رسانی گردد.

شمیم کتوازی، والی پکتیا نیز از رییس جمهور تقاضا کرده‌است که به منظور تامین امنیت به‌تر، توسعه و انکشاف این ولایت، تمرکز جدی نماید.

در عین حال رییس جمهور کشور پس از شنیدن مشکلات ولایت پکتیا به وزارت‌های دفاع، داخله، شهرسازی، مالیه و ادارۀ ارگان‌های محلی دستور داده تا در زمینۀ بازسازی ساختمان‌های آسیب‌دیده، اقدام‌های عاجل نمایند.

رییس جمهور برای مردم پکتیا اعلام کرده‌است که بسته‌های جدید انکشافی به این ولایت منظور خواهد کرد و هم‌چنان به رهبری نیروهای امنیتی کشور دستور داد تا در قسمت تامین امنیت شهر گردیز از هیچ نوع تلاش دریغ نورزند.

گفتنی‌ست که ارگ ریاس جمهوری به طور مشخص گزارشی را که هیئت حقیقت‌یاب به آن دست یافته‌است، آن را نشر نکرده، درحالی‌که این سوال پیش همه‌گان به وجود آمده‌است که چگونه‌ تروریستان طالب بر یک فرمان‌دهی امنیه یک ولایت حمله‌ می‌کنند و مردم را به خاک و خون می‌کشانند.

گفتنی‌ست که در حمله طالبان بر فرمان‌دهی امنیه ولایت پکتیا ده‌ها تن کشته و زخمی شده‌اند که در بین شان نیروهای دولتی زیادی نیز شامل بوده‌‍اند.

باید خاطر نشان ساخت که در حمله بالای فرمان‌دهی امنیه ولایت پکتیا، نیروهای امنیتی تلفاتی زیادی را متقبل شده‌اند که در چند سال گذشته بی‌سابقه بوده‌است.

یافته های هیئت حقیقت ‌یاب حملۀ تروریستی بر فرماندهی امنیه پکتیا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد