یزیدیان-می‌خواهند-که-زندگی-را-بر-مردم-افغانستان-تلخ-کنند

آقای اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در مراسم روز عاشورا اظهار داشت که در شرایط کنونی "یزیدیان" می‌خواهند که زندگی را بر مردم افغانستان تلخ کنند.

به گزارش افغان نیوز: آقای اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان برای شرکت در مراسم روز عاشورا به مسجد امام زمان در شمال کابل رفته و گفته است که من امروز یک نمازگزار مسجد امام زمان هستم ... دشمنان ما باید بفهمند که در بین ‌ما تفرقه آورده نمی‌توانند. ما یک صف هستیم، یک ملت هستیم، به دین واحد عقیده داریم و هر مذهب ما موجب افتخار ماست و مسئولیت نگهداری‌اش مسئولیت هر افغان و هر مسلمان است."

آقای غنی در سخنرانی امروز خود همچنین گفت که پیروی مردم افغانستان از خانواده پیامبر اسلام و یاران نامدارش می‌طلبد که در این شرایط حساس کشور همه یکدل و یک زبان در کنار نیروهای دفاعی و امنیتی خود قرار داشته باشند و برای تحقق رویاهای نیاکان خود در جهت رسیدن به جامعه‌ای امن، مرفه و مترقی، مبتنی بر ارزش‌های اسلامی، همه یکجا تلاش کنند.

رئیس‌جمهوری افغانستان جنگ امام حسین و همراهانش در میدان کربلا در مقابل "شمر" و "یزید" و "ابن زیاد" را به جنگ نیروهای امنیتی در مقابل "تروریست‌های سنگ‌دل" تشبیه کرد.

آقای غنی افغانستان را نمونه خوبی از همزیستی مذاهب اسلامی دانست و گفت که با توجه به تلاش‌های مکرر "دشمنان" افغانستان هیچ رخنه‌ای میان مردم آن به وجود نیامده است.

او گفت که "عناصر افراطی و فرصت‌طلب" که در پی دامن زدن به احساسات تنش آلود میان پیروان مذاهب هستند، جایی در میان مردم افغانستان ندارند.

رئیس‌جمهوری افغانستان تاکید کرد که وفاداری به آرمان‌های رهبران معنوی از مردم افغانستان می‌طلبد که صفوف خود را منسجم‌تر، دست‌ها را محکم‌تر و دل‌ها را عمیق تر از همیشه به‌هم پیوند بدهند. ایستادن مردم در برابر توطئه‌ها و پرده برداشتن از نیت‌های شوم و تفرقه افگنانه، بخشی از همان اصلاحی است که امام حسین و سایر بزرگان در نظر داشته‌اند.

آقای غنی افزوده که در شرایط کنونی "یزیدیان" می‌خواهد که زندگی را بر مردم افغانستان تلخ کند.

او گفت: آنان می‌خواهند مردم نگران و در به در باشند، کودکان درس نخوانند، پل‌ها و جاده‌ها را نابود کنند و یا اینکه مردم به مراکز بهداشتی و درمانی دسترسی نداشته باشند.

مراسم عاشورای کابل برای جلوگیری از انجام حمله‌های انتحاری شورشیان با تدابیر شدید امنیتی همراه است. نیروهای امنیتی در تمام سطوح شهر حضور سنگینی دارند و مردم محل نیز در تامین امنیت مساجد و حسینیه‌ها سهم گرفته‌اند.

یزیدیان می‌خواهند که زندگی را بر مردم افغانستان تلخ کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد