یک-مرکز-زبان‌های-خارجی-ویژه-دختران-در-کابل-ایجاد-شد

مسوولان یک دانشگاه خصوصی نخستین مرکز آموزشی زبانهای خارجی و برنامه‌های کامپیوتری ویژه بانوان را در کابل افتتاح نموده و میگویند که زبان‌های بين‌المللی نیاز جدی به توسعه و دست یافتن به منابع دست اول دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ نخستین مرکز آموزش زبانهای خارجی و برنامههای کامپیوتری ویژه بانوان روز یکشنبه (۲ میزان) از سوی دانشگاه ابنسینا در کابل با حضور داشت استادان دانشگاه و دانشجویان افتتاح شد.

محمد داوود مدقق، معاون تحقیقات علمی دانشگاه ابنسینا از افتتاح این مرکز اسقبال نموده و میگوید که زبانهای بینالمللی جهت توسعه و پیشرفت یکی از نیازهای جدی هر جامعه میباشد.

آقای مدقق افزود که منابع دست اول علم روز در دست کشورهای توسعهیافته است و دانشجویان دختر و پسر افغانستان باید به زبانهای خارجی جهت دست داشتن به منابع دست اول، آشنا باشند.

او از حکومت سرپرست خواستار بازگشایی مراکز آموزشی و دانشگاهها بروی دختران شده و میگوید که باید امارت اسلامی در این زمینه توجه جدی نماید.

عبدالحمید محمودی، یکی از استادان دانشگاه ابن سینا در این برنامه گفت که این مرکز به منظور ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی، تنها برای دختران دانشجو و دانشآموز ایجاد شده است.

محمودی افزود که این مرکز با جواز رسمی وزارت معارف فعالیت خود را آغاز نموده و تمامی کارمندان اداری و آموزشی مرکز زبانهای خارجی این دانشگاه، زنان و دختران هستند.

معصومه حلیمی، مدیر مسوول مرکز زبانهای خارجی دانشگاه ابن سینا در این افتتاحیه گفت که در این مرکز زبانهای انگلیسی، عربی، ترکی، آلمانی، چینایی و سایر زبانهای خارجی و برنامههای کامپیوتری برای دختران آموزش داده میشود.

خانم حلیمی از امارت اسلامی میخواهد که مکاتب، دانشگاهها و مراکز آموزشی را بهروی دختران بازگشایی کنند تا دختران بتوانند تعلیم و تحصیل نمایند.

از سوی هم دانشجویان دختر از افتتاح این مرکز ابراز خرسندی نموده و میگویند که این مرکز میتواند نشانه خوبی در راستای بازگشایی دروازههای مراکز آموزشی باشد.

پروانه ابدالی، یکی از دانشجویان میگوید که ایجاد چنین مرکز آموزشی به وضعیت آموزشی و حتا روحی و روانی دختران کمک میکند و دختران دوباره میتوانند آموزشهای علمی خود را از سر بگیرند.

سکینه احمدی، یکی دیگر از دانشجویان میگوید که ایجاد چنین مراکز آموزشی نشانه‌‌‌ای خوبی در عرصهآموزش و تحصیل دختران است.او از حکومت سرپرست خواست که بهجای وضع محدودیت بر حقوق زنان و دختران، از آنان حمایت کند و دروازه مکاتب و دانشگاهها را بروی دختران بازگشایی نمایند.

مرکز آموزشی زبانهای خارجی دانشگاه ابن سینا درحالی ایجاد شده است که بیشاز دوسال میشود که دختران بالاتر از صنف ششم از آموزش و رفتن به مکتب محروم شدهاند.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

یک مرکز زبان‌های خارجی ویژه دختران در کابل ایجاد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد