۴۵-شفاخانه-برای-مناطق-دور-دست-کشورایجاد-می-گردد

مسوولان وزارت صحت عامه در جریان افتتاح یک شفاخانه در کابل می‌گویند که مرگ‌ ومیر مادران نسبت به سال گذشته کاهش یافته وقرار است ۴۵ شفاخانه را برای مناطق دور دست ولایت‌های کشور به زودی ایجاد نماید. 

به گزارش افغان نیوز؛ قلندر عباد، سرپرست وزارت صحت عامه روز گذشته ( یک‌شنبه، ۱۹ سنبله) در افتتاح یک شفاخانه زیر نام "طفل و مادر" گفت که مرگ و میر مادران در کشور نسبت به سال گذشته ۲۵۶ نفر کاهش یافته است. 

عباد افزود که با افتتاح این شفاخانه مشکلات بسیاری از شهروندان کشور حل خواهد شد و برای نخستین بار نرس‌های خانم با آموزش‌های تخصصی این وزارت در بخش‌های نسایی ولادی، وظیفه انجام خواهند داد. 

او بیان داشت که در بخش صحت به کارمندان مسلکی صحی زن نیاز است و امارت اسلامی در تلاش است تا در این بخش توجه نماید.

او تاکید کرد که این وزارت قرار است ۴۵ شفاخانه را برای مناطق دور دست ولایت‌های کشور به زودی ایجاد نماید. 

سرپرست وزارت صحت عامه می‌گوید که با راه اندازی این شفاخانه زمینه کار و اشتغال‌زایی برای بیش‌از هزار نفر فراهم خواهد شد و از تمام تاجران و سرمایه‌گذاران کشور خواست که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند تا فرصت‌های شغلی برای مردم ایجاد شود. 

احسان الله بیات، رییس بنیاد بیات در افتتاح این شفاخانه گفت که این شفاخانه به ارزش ۲۹٦ میلیون افغانی با کمک و همکاری بنیاد بیات به گونه معیاری و جهانی اعمار گردیده است. 

بیات افزود که این شفاخانه معیاری طفل و مادر در محوطه شفاخانه اندراگاندی کابل در مدت دوسال با داشتن صد بستر ساخته‌ شده و با افتتاح این شفاخانه مرگ‌ومیر مادران و کودکان کاهش و مشکلات زیادی از شهروندان کشور حل خواهد شد. 

از سویی هم، عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرا در افتتاح این شفاخانه از جامعه جهانی خواست تا مانع تطبیق پروژه‌های انکشافی در کشور نشوند و می‌گوید که با تطبیق این  پروژه‌ها در کشور زمینه اشتغال‌زایی برای هزاران جوان فراهم خواهد شد. 

مسوولان وزارت صحت عامه می‌گویند این وزارت در دوسال گذشته نزدیک به ۳۰۰ کلینیک را در ولایت‌های مختلف کشور ساخته و این وزارت در نظر دارد که در سال جاری برای ۳۰۰ ولسوالی کشور کلینیک‌های جدیدی را نیز اعمار کنند.
آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

۴۵ شفاخانه برای مناطق دور دست کشورایجاد می گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد