۳۰-تفاهم‌نامه-برای-حمایت-از-ورثه-شهدا-و-معلولین-به-امضا-رسید

ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی نوشته است که ۳۰ تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت دولت در امور شهدا و معلولین و وزارت‌ها و نهادهای مستقل دولتی به هدف رسیده‌گی به نیازمندی‌ها و مشکلات افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا به امضا رسید.

به گزارش افغان نیوز: در این تفاهم‌نامه‌ها به چالش‌ها و مشکلات زنده‌گی افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا، کاریابی، بازتوانی، ایجاد سهولت‌های بیش‌تر و ارائه خدمات بهتر به آنان پرداخته شده است.

عبدالله عبدالله، رییس اجراییه کشور روز (دوشنبه، ۳ سرطان) در این مراسم گفت که تطبیق این تفاهم‌نامه‌ها سهولت‌های بیشتر را برای افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا فراهم می‌سازد و به صورت جدی‌تر به امورات آن‌ها می‌پردازد.

رییس اجراییه کشور افزود که امضای متن تفاهم‌نامه یک بخش از کار است؛ ولی مسأله مهم اجرایی شدن محتوای آن است. نهادهای ذیربط دولتی مکلف‌اند که مفاد تفاهم‌نامه‌ها را عملی کنند و فرصت‌های مساوی را برای افراد دارای معلولیت ایجاد نمایند.

آقای عبدالله بر ایجاد فرصت‌های مساوی در ادارات دولتی و حمایت اجتماعی از افراد دارای معلولیت و خانواده‌های شهدا تاکید ورزید.

رییس اجراییه کشور بیان کرد که حمایت معنوی و مادی از افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا مسوولیت هر فرد جامعه است تا آن‌ها احساس تنهایی نکنند.

وی گفت که افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا در حیات سیاسی و اجتماعی کشور سهم مؤثر داشتند که نباید نادیده گرفته شود. چون برخی از آن‌ها باعث نجات ده‌ها تن دیگر شدند.

عبدالله از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که سهولت‌های لازم را برای شرکت افراد دارای معلولیت در انتخابات ریاست جمهوری به وجود بیاورد تا آنان از حق رأی محروم نشوند.

لعل الدین آریوبی، سرپرست وزارت دولت در امور شهدا و معلولین گفت که اگر نهادهای ذیربط دولتی به تعهدات شان عمل کنند بخشی از مشکلات افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا حل می‌گردد. رسیده‌گی به مشکلات، تأمین حقوق و ایجاد سهولت‌ها به آنان بدون همکاری سایر نهادها ممکن نیست.

در این برنامه، آقای عبدالله اطمینان داد که با تمام توان برای حل مشکلات افراد دارای معلولیت و ورثه شهدا کار می‌کند و این را مسوؤلیت خود می‌داند.

۳۰ تفاهم‌نامه برای حمایت از ورثه شهدا و معلولین به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد