مجاهد-حضور-گروهای-هراس‌افگن-را- رد-کرد

سخنگوی امارت اسلامی افغانستان در واکنش به اظهارات رییس امنیت ملی قرقیزستان می‌گوید که منافع ملی این کشور ایجاب می‌کند که تهدیدی برای کشورهای منطقه نباشد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در واکنش به اظهارات رییس کمیته دولتی امنیت ملی قرقیزستان که گویا از افغانستان تهدیدی متوجه کشورهای منطقه است می‌گوید، خاک افغانستان اکنون خالی از گروه‌های خودسر بوده و هیچ تهدیدی متوجه کشور‌های منطقه و جهان نیست.
سخنگوی امارت اسلامی می‌افزاید، سیاست و منافع ملی این کشور ایجاب می‌کند تا هیچ تهدیدی برعلیه کشورها از خاک افغانستان صورت نگیرد.
این در حالی است که کمیته امنیت ملی قرقیزستان گفته است که افزایش گروه‌های هراس‌افگن در شمال افغانستان تهدیدی واقعی برای امنیت مرزهای جنوبی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع است.
 کامچی‌بیک تاشیف، رییس کمیته امنیت ملی قرقیزستان در یک نشست امنیتی در پایتخت این کشور گفته است که افزایش گروه‌های هراس‌افگن در شمال افغانستان تهدیدی واقعی برای امنیت مرزهای جنوبی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع است.
خبرگزاری تاس روسیه گزارش داده است که او  در نشستی امنیتی در بیشکک افزوده: « تمرکز هراس‌افگن‌ها در ولایت‌های شمالی افغانستان به ابعادی رسیده است که تمامیت مرزهای جنوبی کشورهای مستقل مشترک‌المنافع را تهدید می‌کند.»
با این حال، آذربایجان، ارمنستان، ازبیکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان و مولداوی از جمله کشورهای عضو مستقل مشترک‌المنافع‌اند.
مقام‌های ا.ا پیش از این حضور گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان را رد کرده و تاکید کرده است که از خاک افغانستان به هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

مجاهد حضور گروهای هراس‌افگن را  رد کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد