-تن-از-فرماندهان-گروه-داعش-بر-اثر-پرتاب-مادر-بمب-کشته-شدند

معاون ستاد ارتش قوای مسلح افغانستان می گویدک ۹۵ نفراز فرماندهان گروه داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار بر اثر پرتاب مادر بمب آمریکا به هلاکت رسیدند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: جنرال مراد علی مراد معاون ستاد ارتش قوای مسلح کشور امروز یک شنبه(27 حمل) در کنفرانس مطبوعاتی به رسانه ها خبر داد در پی کاربرد قویترین بمب غیر هسته ای روز گذشته آمریکا در ولسوالی اچین داعش بیشترین تلفات را داشته و تمامی کشته شدگان این رویداد افراد برجسته این گروه می باشند.

آقای مراد تصریح کرد، هدف اصلی نیروهای امنیتی کشور فرماندهان و حامیان گروهای تروریستی می باشد که در هر جا زمینه نابودی بدست آورند بدون تردید اقدام می کنند.

معاون ستاد ارتش قوای مسلح کشور اظهار داشت، عملیات جدید تحت نام "خالد" از امروز در ولایات ارزگان، هلمند، فراه، بغلان، بادغیس، سرپل، قندوز و فاریاب به شکل تعرضی آغاز شده است.

جنرال مراد تاکید کرد که در دره مومند ولسوالی اچین ولایت ننگرهار نیز این عملیات از امروز آغاز شده است و درمناطقی که داعش و تروریستان ما را تهدید کنند حمله ور می شوند.

او همچنان اضافه می کند که نیروهای خارجی نیز در کنار نیروهای هوایی کشور همکار اند اما در حملات زمینی این نیروها همرا با نیروهای امنیتی داخلی تنها به عنوان مشاور عمل می کنند.

آقای مراد علی مراد در حالی این گفته ها را بیان می کند که یک هیات آمریکایی  جهت بررسی اوضاع امنیتی کشور امروز به افغانستان آمده و تمامی پیشنهادات شورای امنیت را جهت همکاری پذیرفته است

وی علاوه نمود ولایت های که داعش و دیگر گروه های تروریستی آن را بیشتر تهدید می کند در اولویت عملیات نیروهای مسلح کشور است تا آنها را نابود سازند.

معاون ستاد ارتش سرباز گیری داعش در ولایت کنر را تایید کرد و گفت: داعشیان با جذب نیروی بیکار و فقیر شهروندان کنر توانسته اند صدمه بزرگی به امنیت این ولایت بزند.

او خاطر نشان ساخت که تعداد زیادی از جوانان در سراسر کشور از عدم اشتغالزایی و فقر مجبور می شوند ناخواسته تسلیم گروهای مخالف شوند.

جنرال مراد علی مراد اظهار داشت چالش های امنیتی کشور ما را تهدید می کند؛ اما هیچ یک از سربازان داخلی نسبت به کشورشان خیانت نمی کنند و به نفع داعش کار نمی کنند.

آقای مراد افزود: شایعاتی که در شبکه های اجتماعی بخش می شود صحت ندارد و نیروهای مسلح کشور با تمام توان تلاش می کنند از کشور دفاع نموده و با داعش همدست نمی باشند.

اما یادآور شد که در صورت تصرف کدام پوسته امنیتی امکان این که داعش سلاح و مهمات بدست می آورند وجود دارد اما هیچ شکی در صداقت نیروهای امنیتی کشور وجود ندارد.

95 تن از فرماندهان گروه داعش بر اثر پرتاب مادر بمب کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد