-در-صد-مردم-از-رویکرد-حکومت-ناراضی-اند

احمد ولی مسعود، سفیر پیشین افغانستان در لندن و رییس بنیاد احمدشاه مسعود می گوید که حکومت تلاش دارد تا بصورت غیرقانونی به قدرت نا مشروع شان تداوم بخشد؛ در حالیکه ۸۰ درصد مردم از این رویکرد رضایت ندارند.

به گزارش افغان نیوز: احمد ولی مسعود، سفیر پشین افغانستان در لندن و رییس بنیاد احمدشاه مسعود امروز دوشنبه( 21 – حوت) درکابل، طی نشست "وفاق ملی" گفت:« اگر حکومت آمادگی برای برگزاری انتخابات نداشته باشد، با حفظ وفاق ملی و توافق سیاسی ای که تمام رهبران سیاسی، احزاب و نهادهای سیاسی در آن شامل باشند، حکومت موازی را بدیل این حکومت اعلام خواهیم کرد.»

آقای مسعود افزود، بی قانونی، نا امنی و قبیله گرایی که ازسوی حکومت دامن زده می شود، با گذشت هر روز نگرانی و نا رضایتی مردم افزایش می یابد.

وی خاطر نشان ساخت، ما صدای وفاق ملی را به دلیل حاکمیت غیر مشروع، انحصارگرایی و قوم گرایی حکومت مرکزی بلند نموده ایم.

او می گوید که حکومت توسط فرمان اداره می شود و مصوبه مجلس در نظر گرفته نمی شود. دولتمردان خلاف قانون اساسی و توافقنامه سیاسی حاکمیت شان را تداوم می بخشند.

مسعود تصریح نمود، اگر حکومت پس از پایان دوره قانونی شان با شورا سازی، حاتم بخشی و تجزیه طلبی به حاکمیت خود ادامه دهد، مشروعیت شان بیش از این زیر سوال خواهد رفت.

وی تاکید دارد که جامعه جهانی یا از انتخابات حمایت نماید و یا از طرح بدیل حکومت وحدت ملی.

وی گفت، اگر انتخابات بصورت قانونی و عادلانه برگزار شود، ناظر خواهد بودیم و اگر غیر از این باشد، بدیل ارائه خواهیم کرد.

این درحالی است که شمارزیادی از مسئولان و رهبران احزاب سیاسی، رویکرد حکومت وحدت ملی را نا مشروع و خلاف قانون اساسی دانسته، اظهار می دارند که بحران سیاسی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از انحصارگرایی و عدم مدیریت حکومت مرکزی می باشد.

80 در صد مردم از رویکرد حکومت ناراضی اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد