-درصد-عواید-وزارت-ترانسپورت-حیف-و-میل-می-شود

وزیر ترانسپورت و هوانوردی ملکی می‌گوید: عواید این وزارت در تناسب به سال‌های گذشته ۵۵ درصد افزایش یافته اما با آن هم، ۶۳ درصد عواید آن حیف و میل می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: محمد حمید طهماسی، وزیر ترانسپورت و هوانوردی ملکی، امروز (شنبه 11 حمل) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت:عواید وزارت ترانسپورت نسبت به سال‌های گذشته 55 درصد افزایش یافته است.

آقای طهمانی تاکید کرد: با اینکه عواید این وزارت 55 درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است اما 63 درصد عواید این وزارت حیف و میل میگردد و جمع آوری نمی‌گردد.

وی افزود: این وزارت 60 نفر از کارمندان این وزارت را به دلیل دست داشتن به فساد اداری، به دادستانی کل معرفی کرده است که پرونده‌های این کارمندان تحت بررسی قرار دارد.

وزیر ترانسپورت می گوید که در حال حاضر 1049 ملی بس در تصدی این وزارت وجود دارند که از آن جمله، 290 آن فعال، 122 آن غیر قابل استفاده و باقی آن نیاز به ترمیم دارند.

وی می گوید که بربنیاد برنامه های این وزارت، به تازه گی تفاهم نامه ای با سفارت هند امضا شده است که بر بنیاد آن، هند به ارزش 208 میلیون دالر پرزه جات را برای ملی بس‌ها خریداری کرده که به زودی این ملی بس ها ترمیم و دوباره فعال می شوند.

طهماسی تاکید کرد، ملی بس های شهری تا سه ماه دیگر دوباره فعال می شوند و از مشکلات مردم در این زمینه کاسته می شود.

وزیر ترانسپورت گفت، نبود خطوط مشخص ترافیکی در جاده های شهری، علایم ترافیکی، کم کاری مردم با نهادهای تنظیم کننده تراسپورت از عوامل اساسی مشکلات در بخش ترانسپورت می باشند.

او می گوید که بخاطر جلوگیری از حیف و میل شدن عواید این وزارت، چک نوت ها را آماده می کند و برای درازمدت، سیستم پرداخت عواید وزارت ترانسپورت ایجاد می شود تا پول توسط کریدت کارت به حساب دولت پرداخته شود.

63 درصد عواید وزارت ترانسپورت حیف و میل می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد