-درصد-نامزدان-پارلمانی-با-تقلب-برنده-شده-اند

شماری از نمایندگان مجلس با انتقاد از عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات می گویند که یک فیصد نامزدان برنده شده توسط رای حقیقی مردم موفق شده اند؛ ۹۹ فیصد آن با تقلب به پارلمان راه یافته اند.

به گزارش افغان نیوز: چمن شاه اعتمادی نماینده مردم غزنی در پارلمان کشور روز دو شنبه(24، جدی) گفت: انواع فساد در کمیسیون انتخابات وجود دارد و نهادهای انتخاباتی به دلیل بی کیفیت بودن شان نتیجه انتخابات را اعلام نمی کنند و اکنون فساد اخلاقی نیز در این نهاد افزوده شده است که برای این نهاد و دولت افغانستان جای شرم است.

وی تصریح نمود که کمییسیون انتخابات با بی کیفیتی خود اعتماد مردم و جامعه جهانی را از این نهاد سلب کرد که اکنون هیچ کس به عدالت انتخاباتی این نهاد باور ندارند.

مولوی موحد عضو دیگر مجلس نمایندگان گفت: فساد در تمام ادارات دولتی نورستان وجود دارد و هیچ کس نیست که جلوی آن را بگیرد و دادستانی کل نیز تا هنوز یک پرونده از افراد فساد پیشه این ولایت را مورد بررسی قرار نداده است.

لالی حمیدزی نماینده مردم قندهار در پارلمان تصریح نمود: کمیسیون انتخابات یک سیستمی جور کرده است که زمینه تقلب و خرید و فروش رای را فراهم می کند و سرور دانش نیز روز گذشته از این نهاد عدم رضایت خود را اعلام کرد.

علی اکبر قاسمی نماینده مردم غزنی گفت: افراد بی کیفیت در سطح رهبری کمیسیون انتخابات تغییر کند چرا که از بعضی نامزدهای انتخابات پارلمانی تا یک میلیون دالر پول گرفته است و فساد انها نباید به باد فراموشی سپرده شود.

وی تاکید داشت؛ افراد فاسد که در کمیسیون انتخابات حضور دارند باید شناسایی و به جزای خود برسند، نباید آنان پول ملت را به خارج برده و عیاشی کنند.

محمد موسی جناب گفت: اعضای کمیسیون انتخابات خیانت ملی کرده اند و باید انان به نظام عدلی و قضایی معرفی گردد و افراد خائین به جزای اعدام برسند. زیرا مردم و جامعه جهانی انتخابات پارلمانی افغانستان را قبول ندارند و باید حق به حقدار برسد. یک فیصد نامزدان برنده شده توسط رای حقیقی مردم برنده شده اند و 99 فیصد آن توسط رای تقلبی آمده اند.

عبدالرئوف ابراهمی، رئیس مجلس نمایندگان گفت: مردم میخواستند که انتخابات سراسری و عاری از رای تقلبی داشته باشند اما امروز قضیه برعکس شده و کمیسیون انتخابات هرچه عاجل نتیجه انتخابات را اعلام کند.

این درحالی است که روز گذشته سرور دانش، معاون دوم رئیس جمهور نیز گفت که کمیسیون انتخابات صبر مردم را لبریز کرده است و این نشان دهنده بی کیفیتی این نهاد است.

99 درصد نامزدان پارلمانی با تقلب برنده شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد