-زندانی-افغان-از-ایران-به-افغانستان-منتقل-شده-اند

روند انتقال زندانیان افغان از ایران به افغانستان طی سه سال گذشته به یک هزار و ۲۸۰ تن بوده که ۶۵۰ تن آنان تنها در جریان سال روان به کشور منتقل شده اند.

به گزارش افغان نیوز: عزیز احمد سرباز، رئیس هیات انتقال زندانیان امروز چهارشنبه (1، حوت) طی یک نشست خبری به رسانه ها گفت که انتقال زندانیان افغان مقیم ایران طی سه سال گذشته به یک هزار و 280 تن بود که 650 تن آنان تنها در جریان سال روان به افغانستان منتقل شده اند.

آقای سرباز تصریح می کند که مطابق توافقنامه امضا شده میان افغانستان و کشورهای ایران، روسیه و تاجکستان نخستین مرحله انتقال زندانیان در سال 1393 عملی شد که به تعداد 18 زندانی از ایران وارد مرز اسلام قلعه هرات گردید.

رئیس هیات انتقال زندانیان علاوه می کند که در جریان 25 روز از تاریخ 8 جدی امسال 625 زندانی از زندان های زاهدان، مشهد، سمنان، شیراز، هرمزگان، بندرعباس، کرمان، مازندران و قم ایران به کشور آورده شده است.

وی یادآور شد که بیشترین جرایم زندانیان افغان در ایران به دلیل قاچاق مواد مخدر به ثبت رسیده است که بعد از تثبیت هویت، به افغانستان انتقال داده شده اند.

عزیز احمد سرباز اظهار داشت که یکی از مزیت های توافقنامه انتقال زندانیان کاهش میزان جرایم مجرمان می باشد؛ زیرا آنانی که به حبس ابد در کشور ایران محکوم اند، زمانی که به افغانستان منتقل می شوند این زمان به 6 سال کاهش می یابد.

در همین حال جمشید رسولی سخنگوی دادستانی کل می گوید که تعداد زندانیان ایرانی مقیم افغانستان نیز به 60 تن می رسد که در سال جاری حدود 18 تن این زندانیان مطابق توافقنامه انتقال زندانیان به کشورشان فرستاده شده است.

آقای رسولی تاکید می کند؛ زندانیانی که در سال های گذشته در محابس ایران تحت بازداشت بودند با امضای توافقنامه انتقال زندانیان به کشور بازگردانیده شده و اکنون از بند رها شده و آزادانه زندگی می کنند.

650 زندانی افغان از ایران به افغانستان منتقل شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد