-سال-حضور-امریکا-در-افغانستان-بدون-کدام-دست‌آورد

گروه طالبان اعلام نموده که هجده سال پیش از امروز، امریکا بدون کدام دلیل موجه و با بهانه های بی جا بر حریم پاک کشور ما افغانستان تجاوز کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این گروه که امروز دو شنبه(15، میزان) منتشر شده، آمده است که امریکایی های اشغالگر آن زمان حادثهء سبتمبر را بهانه گرفتند، در حالیکه آن حادثه هیچ ربطی به افغانستان نداشت و نه هم تنظیم و انجام چنین کارها از خاک افغانستان ممکن بود.

اعلامیه افزوده است که امریکایی ها بجای اینکه از تعقل و درایت کار می گرفتند و پیشنهاد امارت اسلامی مبنی بر حل مسالمت آمیز معضل را می پذیرفتند، به تاریخ ۷ اکتوبر سال ۲۰۰۱ میلادی بسیار بی باکانه نخست از طریق هوا و سپس به همکاری بعض غلامان افغان نما از راه زمین بر افغانستان یورش آوردند.

امارت اسلامی نیز بنا بر مکلفیت دینی و ملی خود در برابر تهاجم امریکایی ایستادگی نمود و به نصرت الله متعال و همکاری ملت پر افتخار خود بر ضد تجاوز امریکایی ها به جهاد آغاز کرد.

بنابراین، هژده سال می شود که اشغال امریکایی هنوز ادامه دارد، مردم ما را می کشد، از زمین و هوا دست به وحشت می زند و می خواهد رژیم فاسد، ناکام و غلام خود را به زور بر افغان ها تحمیل کند.

اما دامنه جهاد و مبارزه در برابر اشغال به سراسر کشور گسترش یافت، ملت ما با قربانی ها و فداکاری در علیه امریکایی های اشغالگر و همکاران شان همانند دیوار پولادین ایستاده اند و الحمدلله تمام حربه ها، دسیسه ها، استراتژی ها و تلاش های نظامی دشمن را ناکام نموده است.

طالبان تصریح نموده اند که اکنون جنگ افغانستان برای امریکا به ناسور تبدیل شده، ده ها هزار عسکر امریکایی درین جا کشته و زخمی و ملیاردها دالر خرج شده، اما هیچ هدف خود را در خاک افغانستان بدست نیاورده است.

ما و تمام جهان می دانیم که تهاجم و تداوم جنگ در افغانستان، بر علاوه از تلفات هنگفت جانی و مالی، حیثیت امریکا را نیز به شدت آسیب رساند، وجاهت سیاسی امریکا را در جهان از بین برده، جهان را از یک قطبی بودن بیرون کرده و پيمان بزرگ نظامی همچو ناتو را با رسوایی رو برو ساخته است.

در اعلامیه این گروه آمده است که مسئول این همه شرمندگی خود امریکا و به ویژه آن جنگ طلبان و جنرالانی هستند که می خواهند آتش جنگ را داغ نگه دارند، برای کپمنی های سلاح سازی خود بازار یابی کنند و پول های را که به نام کمک با افغانستان از جیب اتباع امریکایی کشیده شده بدزدند.

به دوام این وضعیت، مردم امریکا بیشتر زیان می بینند و ملت مسلمان و با افتخار افغانستان نیز دچار مشکلات می شوند.

امارت اسلامی به اساس موقف معقول و اصولی خود اکنون هم بر امریکایی های اشغالگر صدا می کند که همانند هژده سال گذشته دیگر باید فرصت ها را از دست ندهند، راه بی نتیجه زورگویی را ترک کنند، برای حل منطقی معضل باید گام های واقعی بردارند و دیگر خود را در جهان از شرم، خجالت و رسوایی نجات دهند.

18 سال حضور امریکا در افغانستان بدون کدام دست‌آورد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد