-سال-پس-از-تهاجم-شوروی؛-طالبان-خواستار-روابط-نیک-شدند

امارت اسلامی طالبان به مناسبت چهل دو سالگی تهاجم شوروی به افغانستان از تمام کشورهای منطقه و جهان خواست که برای ایجاد روابط خوب، گام‌های خوبی به سوی امن و رفاه بردارند.

به گزارش افغان نیوز؛ در بیانیه‌ای امارت اسلامی به مناسبت ۴۲مین سال‌یاد تهاجم شوروی بالای افغانستان، آمده است که مجاهدین در ظرف ۱۰ سال، اتحاد شوروی را شکست داده و تمام نیروهای اشغالگر آن را از افغانستان بیرون راندند.

«امارت اسلامی» گفته‌است که به نمایندگی از مردم افغانستان، یورش اتحاد شوروی پیشین را تقبیح می‌کند و جهاد و مبارزه مردم دلیر افغانستان را می‌ستاید.

در بیانیه طالبان آمده‌است که افغانستان در امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی دیگر هم اجازه نمی‌دهد که «حقوق حقه ما را زیرپا نموده و در امور داخلی ما مداخله کند».

طالبان افزوده‌اند: «افغان‌ها به عنوان یک ملت صلح‌خواه می‌خواهند با جامعه جهانی در چوکات اصول اسلامی و جهانی، روابط خوب و قوی را تامین نمایند که در آن احتمال ضرر به کسی نباشد و حق آزادی ملت‌ها هم مصون شده‌باشد.»

بیانیه می‌افزاید که «امارت اسلامی افغانستان» از تمام جهان و کشورهای همسایه و منطقه می‌خواهد که برای ایجاد و تامین روابط خوب و محکم نقش مثبت را ایفا کنند تا در جهان و منطقه «گام‌های خوبی» به سوی امن و رفاه برداشته شود و مشکلات، ویرانی‌ها و بی‌باوری‌های باقی‌مانده از جنگ‌های گذشته از بین برده شود.

این در حالی است که دولت طالبان را تاکنون هیچ کشوری به رسمیت نشناخته‌‌است.

42 سال پس از تهاجم شوروی؛ طالبان خواستار روابط نیک شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد