-معامله-شرمناک-به-زیان-کشور-در-حال-اجرا-است

رییس پیشین امنیت ملی کشور با اشاره به دیدار سه جانبه رییس جمهور غنی با سرنیک کارتر، فرمانده عمومی نیروهای مسلح بریتانیا و قمرجاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان می‌گوید که« معامله شرمناک» در حال اجرا است و برخی از آنها تکمیل شده است.

به گزارش افغان نیوز: رحمت‌الله نبیل، رییس پیشین امنیت ملی کشور امروز( شنبه، 25 ثور) در رشته توییت‌های گفته است که با میانجی‌گری انگلیسی‌ها «معامله‌ شرمناک» در حال انجام است و برخی از آن‌ها تکمیل شده است.

به گفته نبیل از میان تا هنوز معاملاتی در زمینه آوردن خط دیورند به سوی افغانستان، کشیدن یک طرفه سیم خاردار، موافقت‌نامه «SOP» که براساس آن پاکستان دروازه‌ها و پوسته‌های جدید می‌سازد، از بین بردن مخالفان پاکستان زیر نام همکاری استخباراتی و تغییر تعرفه گمرکی و تجارتی به نفع پاکستان، تاکنون انجام شده است.

آقای نبیل افزوده که این معامله‌ها به نفع اشخاص بوده و زیان‌های بزرگی برای افغانستان به شمار می‌رود.

رییس پیشین امنیت ملی بیان کرده که دیدار سه‌جانبه رییس جمهور غنی با سرنیک کارتر، فرمانده عمومی نیروهای مسلح بریتانیا و قمر جاوید باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان روز دوشنبه(20 ثور) در ارگ ریاست جمهوری دونیم ساعت پشت درهای بسته، روی توافق‌ نظامی بحث شده است.

آقای نبیل می‌گوید که این مباحث شامل کاهش و آموزش ارتش افغانستان از سوی پاکستان، اجرای تمرینات مشترک نظامی و استخباراتی در خاک افغانستان، ترمیم هواپیماها و اسلحه نیروهای ارتش از سوی پاکستان، سرکوب جنبش تحفظ پشتون‌های پاکستان و مسایل دیگر می‌شود.

او تاکید کرده است که رییس جمهور غنی موافقت کرده که هفت هزار زندانی طالبان رها شود؛ اما برای ملامت نشدن جهت رهایی آنان لویه جرگه فرا می‌خواند.

این‌درحالی است که رییس جمهور غنی به تازگی گفته است که باید رهایی 7 هزار زندانی طالب باعث توافقنامه صلح شود.

 

"معامله شرمناک" به زیان کشور در حال اجرا است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد