-میلیون-افغان-در-انتظار-کمک-های-اضطراری-به-سر-میبرند

رییس اجراییه می گوید: شماری بیجا شدگان داخلی، متضرین حوادث طبیعی و برف باری ها که نیازمند کمک های بشردوستانه میباشند به ۹ میلیون نفر رسیده و برای آنها کمک فوری صورت گیرد.

به گزارش آژانس افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی امروز دوشنبه (11 دلو) در نشست شورای وزیران بیان داشت که حدود 550 میلیون دالر تقاضا جهت رسیدگی به این متضرین از سوی جامعه جهانی صورت گرفته است.

عبدالله عبدالله تصریح کرد، برفباری های اخیر در کشور غیرقابل پیش بینی بوده  و آمادگی ها در مقایسه با تلفات ناچیز ارایه شده است که برنامه بعدی افزایش خدمات برای جلوگیری از متضر شدن بیشتر خواهد بود.

رییس اجراییه تاکید می کند، 52 میلیون دالر که به منظور کمک به آسیب دیدگان به جامعه جهانی پیشنهاد شده بود به زودی در دسترس مردم نیازمند قرار خواهند گرفت.

آقای عبدالله اضافه نمود، علاوه بر کمک های خدماتی این مبلغ پول برای توسعه انکشاف انرژی برق نیز در ولایات جنوبی کشور در نظر می باشد.

وی اظهار داشت که تلاش ما بر این است تا زمینه های سرمایه گذاری را در کشور بیشتر نماییم و در این عرصه وزارت تجارت و صنایع تفاهم نامه های را با کشور گرجستان و ایران به امضا رسانیده است.

در پایان نیز داکتر عبدالله عبدالله از کارکردهای وزارت امور زنان یادآوری کرد که در رابطه به مبارزه با منع خشونت علیه زنان اقدامات عملی را داشته اند.

او با ابراز حمایت از این پروسه به این وزارت سفارش نمود که تلاش هایش را در این راستا بیشتر از پیش انجام دهند تا این پدیده به صورت چشم گیری کاهش یابد.

9 میلیون افغان در انتظار کمک های اضطراری به سر میبرند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد