«بانوی-آتش‌نشین»؛-آهنگ-آریانا-سعید-در-پارلمان-اروپا

آریانا سعید، خواننده شناخته‌ شده و فعال حقوق زنان در نشست ویژه پارلمان اتحادیه اروپا در پشتیبانی از زنان افغانستان، آهنگ اجرا کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ اتحادیه اروپا در اقدامی بی‌پیشینه، نشست دو روزه‌ای را زیر نام «روزهای زنان افغان» روز سه‌شنبه (١٢ دلو) برگزار کرد که قرار است وضعیت بانوان افغانستان پس از حاکمیت طالبان را بررسی کند.

آریانا سعید که از سخنرانان هیأت افغانستان در پارلمان اروپا است، گفت: افتخار و فروتنی دارد که یک بار دیگر به نمایندگی زنان و دختران افغانستان در مقابل جهانیان در پارلمان اروپا ظاهر می‌شود.

ٰآریانا سعید،‌ خواننده زن افغان در نشست روز سه‌شنبه پارلمان اروپا درباره زنان افغان آهنگ «بانوی آتش نشین» خود را نیز اجرا کرد.

در همین حال، انجلینا جولی، ستاره معروف سینمای هالییود و سفیر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان که از نخستین سخنرانان این نشست بود، گفت: هرچند زنان فعال افغانستان به خاطر اعتراضات شان بازداشت می‌شوند و از حق کار و تحصیل محروم شده‌اند، اما نباید امید را از دست داد.

روبرتا متزولا، رییس پارلمان اروپا در نخستین روز نشست ویژه این نهاد درباره زنان افغانستان گفت که جهان هر گونه تعامل با طالبان را منوط به احترام به حقوق زنان کند.

در این نشست سیما سمر، رییس پیشین کمیسیون حقوق بشر افغانستان، آنجلینا جولی، فرستاده ویژه دفتر کمیساریای عالی پناهندگان و امینه محمد، معاون دبیر کل سازمان ملل سخنرانی می‌کنند.

این درحالی است که بازگشت طالبان به قدرت در چند ماه گذشته، بسیاری از زنان افغان از کار منع شده‌اند و دختران بالاتر از صنف ششم در برخی از ولایات افغانستان به مکتب رفته نمی‌توانند.

«بانوی آتش‌نشین»؛ آهنگ آریانا سعید در پارلمان اروپا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد