«چه-سخت-نعره-می‌زند،-گلوی-سرزمین-من-»

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در یادداشت کوتاهی زیر عنوان «چه سخت نعره می‌زند، گلوی سرزمین من!» خطاب به طالبان گفته است که این ملت دیگر هرگز تسلیم زور و ظلم نمی‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ در این یادداشت آقای عبدالله آمده است که صدای ملکوتی الله اکبر ملت قهرمان، آزاد و مقاوم در حمایت از قیام‌ ملی هرات، تالقان، هلمند، قندهار و...، نیروهای قهرمان دفاعی-امنیتی،خیزش‌‌های مردمی و در مخالفت با طالبان تا عرش خدا طنین‌انداز است.   

وی خطاب به فریادکننده‌گان شهروندان کابل نوشته است که شما شب‌هنگام با حضور گسترده‌ی خویش در سراسر شهر کابل در حمایت از آزادی و عزت این سرزمین با شعار الله اکبر و مرگ بر طالبان باردیگر خاطرات قیام تاریخی ۳ حوت ۱۳۵۸ کابل را در مخالفت با اشغال و زورگویی در خاطره‌‌ها زنده ساختید.

عبدالله می‌گوید که طالبان با دیدن این صحنه‌های حماسی و افتخار‌آفرین باید درک نمایند که این ملت دیگر هرگز تسلیم زور و ظلم نمی‌گردد و به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد دیدگاه‌ها و برداشت‌های خود را با زور بر آنان تحمیل نماید.  

رییس شورای عالی مصالحه ملی اطمینان می‌دهد که با اتحاد، همدلی و حمایت از نیروهای دفاعی-امنیتی و خیزش‌های مردمی می‌توانیم از این آزمون مانند سایر آزمون‌ها، سربلند بیرون شویم.

این درحالی است که در ابتدا، باشندگان ولایت هرات، دوشنبه‌شب (۱۱، اسد) با فریاد «الله‌اکبر»، حمایت شان را از نیروهای امنیتی‌ و انزجار شان را در برابر جنگ‌جویان طالب اعلام کردند.

پس از هرات، شهروندان کابل نیز ساعت ۹ شب گذشته، پشت بام‌های شان رفته و با فریاد «الله اکبر، مرگ بر طالبان و زنده‌باد نیروهای دولتی و مردمی» حمایت و انزجار شان را ابراز کردند.

از سوی هم، ریاست عمومی امنیت ملی اعلام کرده که پلان جدید برای سرکوب گروه‌های تروریستی به خصوص طالبان به تاسی از اوامر سرقومندان اعلی قوای مسلح کشور آغاز شده است.

«چه سخت نعره می‌زند، گلوی سرزمین من!»

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد