آتش-بس-حکومت-فرصت-مناسب-برای-اکمال-مجدد-طالبان

شماری از آگاهان سیاسی تایید می کنند که اعلام آتش یک طرفه در روز های اخیر ماه رمضان بر قدرت طالبان افزوده و دولت به دلیل اختلافات درونی از دنباله های خطرناک تر این مسله غافل مانده است.

به گزارش افغان نیوز: حکومت افغانستان از تاریخ ۲۷ ماه  رمضان با گروه طالبان و شبکه حقانی اعلام آتش بس نمود اما طالبان در نخستین روز آتش بس ولسوالی کوهستان فاریاب را سقوط دادند و ولسوال آن را کشتند.

احمد سعیدی٬ آگاه مسایل سیاسی امروز چهار شنبه (۲۳جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت: در روز های اخیر ماه رمضان آتش بس حکومت افغانستان یک جانبه است و روز گذشته طالبان تلفات سنگینی را بر نیروهای نظامی افغانستان وارد کرده است.

آقای سعیدی تصریح می کند؛ حکومت بر اساس خواست علمای کشور اعلام آتش بس کرد، اما اگر این امر دوطرفه جریان داشته باشد، میتواند نتیجه بخش باشد.

وی بیان می دارد؛ حکومت در امر مبارزه با تروریزم و مخالفان مسلح ضعیف عمل میکند اما طالبان در حالت تعرضی قرار دارد که این وضعیت گروه طالبان را توانمند می سازد.

سعیدی میگوید که رئیس جمهور بیشتر به مخالفت های داخلی گرفتار است و شریکان قدرت خویش اختلاف دارد.

بر اساس گفته های وی، در حال حاضر اختلاف میان رئیس جمهور و معاون اولش، همچنان اختلاف میان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه بر سر ادامه وظیفه وزیر انرژی و آب جریان دارد و این اختلاف ها زمینه توانمند سازی طالبان را فراهم میکند.

در همین حال شاه حسین مرتضوی سخنگوی ریاست جمهوری به افغان نیوز می گوید؛ علام آتش بس از سوی گروه طالبان یک فرصت بسیار خوب به حکومت افغانستان می باشد .

آقای مرتضوی اظهار می دارد؛ در صورتی که مخالفان در هر نقطه از کشور تحرکات نظامی داشته باشند از سوی نیروهای امنیتی کشور سرکوب می شود.

قابل ذکر است که ؛ بعد از علام آتش بس بیشتر ولایت های افغانستان از جمله ارزگان٬ غزنی و فاریاب گواه رویداد های خونین بودند.

آتش بس حکومت فرصت مناسب برای اکمال مجدد طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد