آتش-بس-روزهای-عید-قربان-در-هاله-ای-از-ابهام

برخی از مسوولان حکومت وحدت ملی می گویند که پس از رویداد خونین در ولایت غزنی، هیچ تصمیمی در مورد اعلام آتش بس عید قربان از سوی مقامات مرکزی گرفته نشده است.

به گزارش افغان نیوز: امید میثم، معاون سخنگوی ریاست اجراییه حکومت وحدت ملی، روز چهار شنبه(24، اسد) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ هنوز معلوم نیست که آیا حکومت بعد از رویداد غزنی در روزهای عید قربان با طالبان آتش بس خواهد نمود یا خیر.

آقای میثم تصریح کرد که هرچند حکومت وحدت ملی روزهای عید قربان را آتش بس اعلام کرده بود اما پس از رویداد خونین در غزنی و جنگی را که طالبان در این ولایت به راه انداخته اند، مقامات حکومت مرکزی هیچ نشستی را در مورد صلح و آتش بس در روزهای عید قربان برگزار نکرده اند.

معاون سخنگوی ریاست اجراییه با این که جزئیات بیشتر در مورد آتش بس نمی دهد اما به نظر می رسد که جنگ غزنی می تواند بر تجدید تصمیم آتش بس از سوی حکومت وحدت ملی تاثیر گذار باشد.

خواستیم در این زمینه نظریات مقام های ریاست جمهوری  و شورای عالی صلح را نیز داشته باشیم اما با تماس های مکرر موفق به دریافت پاسخ نشدیم.

این ابهامات در مورد آتش بس درحالی مطرح می شود که گروه های مختلف تروریستی در سراسر افغانستان در برابر نیروهای امنیتی می جنگند و نمونه ای بارز آن حمله تهاجمی دهشت افگنان در ولایت غزنی می باشد که از چندین روز به این سو تلفات سنگینی را بر مردم و شهر غزنی وارد نموده اند.

آتش بس روزهای عید قربان در هاله ای از ابهام

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد