آتش-بس-میان-طالبان-و-دولت-افغانستان-تمدید-گردید

پس از استقبال مردم از آتش بس سه روزه میان دولت افغانستان و گروه طالبان، رئیس جمهورغنی اعلام کرده که از روز چهارم عید این آتش بس دوباره تمدید میگردد.

به گزارش افغان نیوز: دولت افغانستان از تاریخ 27 ماه رمضان تا روز پنجم عید سعید فطر را آتش بس اعلام کرد، پس از آن طالبان برای سه روز عید جنگ را کنار گذاشتند.

در روز های عید افراد طالبان به شهر ها آمده با مقام های دولتی و مردم ملکی دیدار کردند در بدل نیروهای امنیتی نیز در مناطق تحت کنترل طالبان رفته اند.

این آتش بس با استقبال شمار زیادی از مردم نیز مواجه شده است، پس از آن رئیس جمهورغنی در یک سخنرانی تلویزیونی خویش اعلام کرده که این آتش بس از روز چهارم عید تمدید می گردد.

بر اساس دستور رئیس جمهور این آتش بس تمدید میگردد، اما زمان آن مشخص نشده است.

رییس جمهور گفت: «به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور می‌دهم که آتش‌بس را از روز چهارم عید تمدید کنند. جزئیات آتش‌بس تمدید شده به زودی با مردم شریک ساخته می‌شود. اما به قوای مسلح در سراسر کشور هدایت داده می‌شود تا در مقابل هر نوع حمله و تعرض، برای تامین امنیت مردم و دفاع از وطن آماده‌گی قاطع و همه جانبه را داشته باشند."

رییس جمهور می‌گوید که گزارش امنیتی روز گذشته را مطالعه کرده و دریافت است که در سراسر کشور آرامی است.

رییس جمهور غنی همچنان می‌گوید که برای استقبال از آتش‌بس با طالبان، چهل وشش طالب زندانی رها شده است و اگر رهبری طالبان نیز واکنش مثبت نشان دهد، زندانیان بیشتر این گروه از زندان‌های کشور رها خواهند شد.

قابل ذکر است که شماری از باشندگان اما این آتش بس را آرامش قبل از طوفان میدانند و تاکید دارند که با ختم زمان آتش بس امکان جنگ شدید میان دو طرف وجود دارد.

آتش بس میان طالبان و دولت افغانستان تمدید گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد