آتش-و-خشم؛-درون-کاخ-سفید-دونالد-ترامپ

مایکل وولف، نویسنده کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید دونالد ترامپ» می‌گوید کتابش را بر اساس مصاحبه با ۲۰۰ نفر نوشته است. اما وزیر خارجه امریکا گفته است که هیچ دلیلی وجود ندارد که من سلامت روان ترامپ را زیر سوال ببرم.

به گزارش افغان نیوز: پس از آن که نویسنده یک کتاب جنجالی در باره دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، گفت کارکنان کاخ سفید و اعضای کابینه آقای ترامپ به او مثل یک «بچه» نگاه می‌کنند، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا می‌گوید «هیچگاه درباره سلامت روان دونالد ترامپ تردید نکرده است».

مایکل وولف، نویسنده کتاب «آتش و خشم؛ درون کاخ سفید دونالد ترامپ» می‌گوید کتابش را بر اساس مصاحبه با ۲۰۰ نفر نوشته است.

مایکل وولف گفته است، با هر فردی که برای این کتاب مصاحبه کرده، ترامپ را کودکی خوانده که نیازمند خشنودی است و این چیزی بود که تقریباً تمامی افرادی که در کاخ سفید با آنها صحبت کرده روی آن توافق داشتند.

در بخش‌های دیگری از این کتاب آمده است: تیم انتخاباتی ترامپ از پیروزی او در انتخابات شوکه و هراسناک بود و ترامپ از این که بسیاری از چهره‌های سرشناس از حضور در مراسم سوگند او سرباز زدند، خشمگین بود.

همچنین در این کتاب آمده است که  "ملانیا ترامپ" بانوی اول آمریکا، در شب انتخابات گریان بود. اما "ایوانکا ترامپ" به همراه همسرش "جرد کوشنر"، طرحی داشت که به موجب آن او اولین رئیس جمهوری زن آمریکا می‌شد.

از سوی دیگر در این کتاب اشاره شده است که ایوانکا ترامپ مدل موهای پدرش را مسخره می کرد و در جمع دوستانش فوت و فن آن را توضیح می داد.

رئیس جمهوری آمریکا چندی پیش در واکنشی تند نسبت به ادعاهای "استیو بنن" در این کتاب گفت: «استیو بنن در پی از دست دادن مقامش در کاخ سفید عقلش را هم از دست داده است».

ترامپ در حساب کاربری توییتر خود در واکنش به انتشار این کتاب نوشت «من به نویسنده این کتاب جنون آمیز هیچ گونه اجازه دسترسی به کاخ سفید نداده‌ام. درباره این کتاب با او صحبت نکردم. این کتاب پر از دروغ، اطلاعات غلط و منابع غیر واقعی است».

به رغم آن که وکلای ترامپ تلاش کردند جلوی توزیع انتشار این کتاب را بگیرند، ناشر کتاب "آتش و خشم درون کاخ سفید"، توزیع آن را زودتر از زمان تعیین شده آغاز کرد.

با وجود تلاش‌های رییس جمهوری آمریکا برای جلوگیری از انتشار کتاب، فروش آن آغاز شده است.

آقای ترامپ می‌گوید این کتاب «ملال‌آور و سرشار از دروغ» است و مایکل وولف «یک بازنده کامل» است. به گفته رییس جمهوری آمریکا، رسانه‌ها و دیگران می‌خواهند به او لطمه بزنند.

بر اساس گزارش بی بی سی، رکس تیلرسون که گفته می‌شود زمانی آقای ترامپ را «سبک‌مغز و ابله» خوانده بود، به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «هیچ دلیلی وجود ندارد که من سلامت روان او را زیر سوال ببرم.»

آقای تیلرسون گفت: دونالد ترامپ تیپ دیگر روسای جمهوری آمریکا نیست و با آنها فرق دارد. «فکر می‌کنم همه این را می‌دانند. و البته همین هم باعث شد که مردم آمریکا او را انتخاب کنند.»

وزیر امور خارجه آمریکا افزود که با رییس جمهوری آمریکا «روابط رو به بهبود» دارد و این موضوع را که در پی بروز یک اختلاف‌نظر، قصد کناره‌گیری از مقامش را داشته، رد کرد. وی گفت کل سال ۲۰۱۸ را در این پست باقی خواهد ماند.

آقای تیلرسون به سی‌ان‌ان گفت:»آنچه امسال متفاوت از سال قبل انجام خواهم داد این است که سعی خواهم کرد بهتر با رییس جمهور ارتباط برقرار کنم».

آتش و خشم؛ درون کاخ سفید دونالد ترامپ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد