آتش‌بس-فوری-و-قطع-جنگ؛-خواست-علمای-دین

علمای دین در دیدار با عبدالله بر ضرورت آتش‌بس فوری و قطع جنگ در کشور به عنوان نخستین گام در راستای تأمین صلح تأکید کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی کشور، ناوقت روز گذشته با شماری از علمای دین درباره‌ی روند صلح و نشست استانبول بحث و تبادل نظر کرد.

آقای عبدالله، حمایت علمای کرام از روند صلح را  تعیین‌کننده خوانده و گفت که فرصت پیش‌آمده برای دست‌یافتن به صلح عادلانه و پایدار در کشور تاریخی و نادر است.

وی تأکید نمود  که هیئت جمهوری اسلامی افغانستان متحدانه و با یک طرح جامع به نشست استانبول می‌رود.   

عبدالله آخرین تحولات، پیشرفت‌ها و آمادگی‌ها در ارتباط به نشست استانبول را با علما شریک نموده و از آنان خواست که متحدانه و یکپارچه برای تحقق صلح باعزت کار کنند.

در همین حال، نمایندگان علمای مرکز و ولایات کشور نظریات و پیشنهادات‌شان را در مورد چگونگی پیش‌برد مذاکرات صلح، آجندای نشست استانبول، قطع جنگ و استقرار صلح عادلانه در کشور مطرح نمودند.

آنان بر حضور مؤثر علما در روند صلح، ضرورت آتش‌بس فوری و سراسری و قطع جنگ در کشور به عنوان نخستین گام در راستای تأمین صلح تأکید کردند.

این درحالی است که محمد نعیم وردک، سخنگوی طالبان می‌گوید که در اجلاس استانبول اشتراک نمی‌کنند و در مورد شرکت این گروه در آینده در همچو نشست‌ها غور می‌شود.

آتش‌بس فوری و قطع جنگ؛ خواست علمای دین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد