آخند-جهان-با-وضع-تحریم‌‌ها،-حقوق-بشر-را-نقض-می‌کند

رئیس الوزرای طالبان می‌گوید که مدعیان حقوق بشر با اعمال تحریم‌ها و مسدودیت‌ها، خود شان حقوق بشر را پامال می‌کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ اولین «کنفرانس اقتصاد افغانستان» به هدف ارائه دیدگاه اقتصادی و استراتژی حکومت طالبان، امروز چهارشنبه(۲۹، جدی) با حضور سفرا، نمایندگان سازمان‌ها و متخصصین در کابل برگزار شده است.

ملا محمد‌حسن آخند، رئیس الوزرای طالبان در این کنفرانس، گفت: «آنانی‌که‌ ما را متهم به نقض حقوق بشر می‌کنند، با اعمال تحریم‌ها و مسدودیت‌ها، خود شان حقوق بشر را پامال می‌کنند.» 

وی تصریح کرد که اگر واقعا درد جامعه بشری را داریم، بیایید از راه تفاهم گام‌های واقعی به سوی بیرون رفت از معضل بشری برداریم.

در همین حال، مولوی عبدالسلام حنفی، معاون اول رییس الوزرای طالبان در این کنفرانس، گفت: کمک‌های جامعه جهانی با اقتصاد افغانستان در ۲۰ سال گذشته؛ غیر موثر، غیر شفاف و سیاسی بود.

این درحالی است که میشل بچلیت، کمیشنر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، روز گذشته از کشورهای جهان خواست که با وارد کردن فشار بیش تر بر طالبان، آنها را وادار کنند تا به حقوق بشر و زنان احترام بگذارند.

وی افزود که چشم‌پوشی از حقوق اساسی زنان و دختران، اقتصاد افغانستان را به طور گسترده دچار آسیب کرده‌است. افغانستان اکنون با یک «فاجعه بشری با ابعاد بی‌سابقه» مواجه است.

آخند: جهان با وضع تحریم‌‌ها، حقوق بشر را نقض می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد