آرزوی-شهدا-اتحاد-و-همبستگی-افغان‌ها-است

رئیس جمهور غنی بیان نموده که آرزوی شهدا افغانستان مرفه و با ثبات، اتحاد و همبستگی افغان ها است و ما برای تحقق این آرمان با تمام توان تلاش خواهیم کرد.

به گزارش افغان خبر:  محمداشرف غنی رئیسجمهور کشور شام روز گذشته با وارثین شهید بازمحمد جوزجانی و شهید سراجالدین صفری و همچنان شماری از بزرگان، متنفذین و نمایندگان شورای ملی ولایات شمال کشور دیدار کرد.

رئیسجمهور کشور گفت "توجه به خانوادههای شهدا به‌ویژه خانوادههای شهدای قوای امنیتی و دفاعی از وجایب من میباشد."

رئیسجمهور، شهید جوزجانی و شهید صفری را شخصیتهای متعلق به تمام افغانستان دانسته گفت که این شهدا، افغانستان‌شمول و به آیندۀ این کشور فکر می‏کردند که خاطرات شان هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، زیرا خاطرات آنها ملت‌سازی و تأمین وحدت ملی بود.

رئیسجمهورغنی اضافه کرد که باید به‌صورت واقعی جهت برآورده شدن آرزوهای شهدا تلاش ورزیم، زیرا آنها به داشتن یک افغانستان مرفه، دولت قوی، اقتصاد پایدار و اتحاد و همبستگی افغان‌ها فکر میکردند.

رئیسجمهورغنی از قربانی، شجاعت و مبارزه نیروهای امنیتی ودفاعی علیه تروریستان قدردانی کرده خاطرنشان ساخت، جامعۀ جهانی از موقف برحق افغانستان حمایت مینماید. وی گفت اکنون اجماع سرتاسری ملی و مردمی در حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی که در صد سال گذشته بی‌سابقه بوده شکل گرفته است.

رئیسجمهورمحمداشرف غنی اظهار داشت که به برنامه‏های انکشافی توجه میشود و احداث بندهای شمال کشور جز برنامههای حکومت است، کار احداث بند المار که شهید صفری بهخاطر تکمیل‌شدن آن تلاش میورزید، به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه روابط افغانستان با کشورهای منطقه و جهان گسترش یافته افزود، مناسبات همکاری ما با آسیای مرکزی تحکیم گردیده و راههای ترانزیت و تجارت هموار شده است.

رئیسجمهور در خصوص بررسی حادثۀ کندهار گفت، تحقیقات در این زمینه جریان دارد و سازماندهندهگان این حادثه و حوادث دیگر قیمت حرکات خائنانۀ شانرا خواهند پراخت.

در اخیر این دیدار، مولوی عبیدالله نصرت پیرامون وحدت و برادری میان همۀ افغانها از دیدگاه دین مبین اسلام صحبت نموده و به روح همه شهدا به‌ویژه شهدای حادثات اخیر اتحاف دعا کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، محمدکریم به نمایندگی از وارثین شهید بازمحمد جوزجانی و محمداسماعیل به نمایندگی از وارثین شهید سراجالدین صفری صحبت کردند و از غمشریکی رئیسجمهور ابراز قدردانی نمودند.

آنان از نیروهای امنیتی و دفاعی که برای تأمین صلح و ثبات و آرامی کشور جان‏های شانرا قربان می‏کنند، نیز تشکر و قدردانی کردند. سخنرانان در خصوص شخصیت و کارنامههای شهید بازمحمد جوزجانی و شهید سراج‌الدین صفری صحبت کردند و افزودند که آرمانهای ملی این شهدا را در راستای خدمت گذاری تعقیب مینمایند.

صحبت کننده‌گان از رئیس‏جمهور خواستند که حادثۀ ولایت کندهار به‌گونۀ همهجانبه بررسی شود تا عاملین آن شناسایی و به پنجۀ قانون سپرده شوند. حاضرین بر وحدت و یکپارچهگی میان همه اقوام ساکن در افغانستان تأکید کرده گفتند، از برنامههای حکومت حمایت مینمایند و علیه دشمنان مردم مبارزه خواهند کرد.

 این سخنرانان گفتند، به شهادت رسیدن جوزجانی و صفری در ولایت کندهار نشاندهندۀ این است که از هرگوشۀ این وطن که باشیم به افغانستان میاندیشیم و این بیانگر وحدت و همبستگی ملی میباشد.

آنها ضمن برشمردن مشکلات محیطی شان، خواهان توجه بیشتر به تأمین امنیت و تجهیز نیروهای امنیتی و همچنان پیشرفت کار پروژههای انکشافی به‌ویژه اعمار بندهای آب شدند.

در ادامه، قدرتالله ذکی عضو ولسی جرگه طی سخنانی، از توجه رئیسجمهور به خانو‌اده‌های شهدا و نیروهای امنیتی ودفاعی کشور تشکر کرد. او سجایای شخصیتی شهید بازمحمد جوزجانی و شهید سراج‌الدین صفری اعضای شورای ملی را برشمرد و آنها را خادمین واقعی مردم دانست.

این عضو ولسی جرگه بر حمایت مردم از نظام و تقویت حکومت اطیمنان داده، گفت که مردم با اتحاد و همسبتگی کامل در کنار دولت ایستاده‌اند و به هیچ وجه به دشمنان مردم افغانستان اجازه نمیدهند تا نظم و آرامش را برهم زنند.

قدرتالله ذکی عضو ولسی جرگه با تأکید گفت: ما در کنار دولت هستیم و از تمام برنامههای دولت حمایت میکنیم، همانطور که بهخاطر صلح و ثبات شهید دادیم، آماده هستیم تا باز هم بهخاطر تقویت حکومت و نظام، شهید بدهیم.

وی با اشاره با تأمین اخوت و برادری میان همه اقوام گفت که از هرنوع تفرقه افگنی جلوگیری مینماییم و اخوت و دوستی را تقویت میبخشیم. او از قهرمانیهای نیروهای امنیتی ودفاعی تشکر کرد و بر حمایت از این نیروها اطمینان داد.

 

آرزوی شهدا اتحاد و همبستگی افغان‌ها است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد