آرین-طالبان-به-خدا-و-قرآن-پابند-نیستند

سخنگوی وزارت امور داخله کشور می‌گوید که گروه طالبان آدم نمی‌شود و برای این گروه خدا، قرآن و افغانستان مهم نیست.

به گزارش افغان نیوز: طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان شامگاه سه‌شنبه در توییتی نوشت: طالبان مسوول کشتار مردم اند؛ این گروه در هیچ مرحله به تعهدات خود پابند نبوده و زندانیان رها‌‌شده‌ی آنان با وجود دست‌ماندن روی قرآن، در میدان جنگ برگشتند.

وی افزوده است که برای طالبان نه خدا، نه قرآن، نه افغانستان مهم است و یک کلام این گروه آدم نمی‌شود. اما این را بداند که بکشد، کشته می‌شود و بس.

از سوی دیگر، زلمی خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان روز دوشنبه 19 اکتبر در توییتی تاکید کرد، امروز میزان خشونت در افغانستان اندوه‌بار است و تداوم میزان بلند خشونت می‌تواند روند صلح را تهدید کند.

خلیل‌زاد نوشت: «ما باید به حرف و محتوای آنچه که بر آن مذاکره شد و اخیراً بر آن تفاهم شد، پابند بمانیم، چون راه برای کاهش تلفات افغان‌ها و نگهداشت یک فرصت تاریخی صلح را میسر می‌سازد که نباید از دست برود.»

وی اضافه کرد، این باور که برای بُردن امتیاز در میز مذاکرات باید خشونت را شدت بخشید، بسیار خطرناک است. این گونه یک روش می‌تواند که روند صلح را آسیب رسانیده و سبب تکرار محاسبات نادرست گذشتهٔ رهبران افغان شود.

او علاوه کرد: «تداوم میزان بلند خشونت می‌تواند روند صلح و توافق‌نامه و این درک بُنیادی را تهدید کند که راه حل نظامی وجود ندارد. باوجود آن که اخیراً بر ضرورت کاهش خشونت مجدداً تاکید شد، امروز میزان خشونت در افغانستان اندوهبار است.»

این اظهارات در شرایطی نشر شده که در نتیجه انفجار یک موتر(خودرو) بمب‌گذاری شده، روز یک‌شنبه 18 اکتبر 2020 در ولایت غور افغانستان 16 نفر کشته شدند و بیش از 100 نفر دیگر زخم برداشتند.

آرین: طالبان به خدا و قرآن پابند نیستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد