آسترالیا،-پیروزی-مجدد-رئیس-جمهور-غنی-را-تبریک-گفت

ارگ اعلام نموده که صدراعظم آسترالیا طی پیامی، پیروزی مجدد محمد اشرف غنی را به‌حیث رییس جمهور افغانستان تبریک گفته است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که پیام تبریکیه از سوی سکات مـوریسن، صـدر اعـظم آسـترالیا به مناسبت انـتخاب مجـدد شان بحیث رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، مواصلت ورزیده است. ‌

صدر اعظم آسترالیا ضمن استقبال از انتخاب مجدد رئیس جمهور محمد اشرف غنی، از شـھامـت مـردم افـغانسـتان مبنی بـر اسـتفاده از حـق رای شـان بـطور دیموکراتیک در شـرایط دشـوار کنونی قابل تمجید به عمل آورده است.

همچنان صدراعظم آسترالیا در این پیام از قدامت روابـط مـلت ھـای دو کشور از زمـان ورود اولین سـاربـانـان افـغان در ١٨۶٠ و نـقش آنـھا در تـوسـعه زیر سـاختھای آسـترالیا، کمک‌های تـوسـعه‌یی بـه ارزش بیش از ١.۴٢ میلیارد دالـری آسـترالیا و نیز حـمایت این کشور از افـغانسـتان در امر مبارزه با تھدیدات تروریزم بین المللی یادآوری کرده است.

آقـای مـوریسن در نـامـه ھـمچنان از مـساعـدت دولـت جمهوری اسلامی افـغانسـتان در رھـایی پـروفیسور آسـترالیایی آقـای تیموتی ویکس ھمراه با آقای کیون کینگ امریکایی اظھار قدردانی نموده است.

صدراعظم آسترالیا در این پیام از اظـھار ھمبسـتگی افـغانسـتان در جـریان آتـش سـوزی ھـای ویرانـگر ماه گذشته در آسـترالیا، بـه عنوان نمونه برجسته از نزدیکی مناسبات دو کشور یاد کرده و تشکر کرده است.

صدر اعظم آسترالیا با اشاره به پنجاه سال روابط دیپلوماتیک میان افغانستان و آسترالیا، نوشته است:«در جـریان سـال ٢٠١٩ بـه صـورت مشـترک در ھـمه ایالات این کشور بـا اجـرای بـرنـامـه ھـای فـرھنگی، سیاسی، علمی و اجـتماعی بـه شـمول کنسرت تـاریخی آرکستر زھره در اپرا ھاوسی سیدنی با پشتیبانی افغانھای مقیم آسترالیا تجلیل شد

سکات موریسن صـدر اعـظم آسـترالیا در اخیر پیامش اظـھار امیدواری نـموده اسـت که تـوافـق صـلح دوحه منجر به تـامین صـلح و امنیت در افغانستان به رھبری افغان‌ها گردد.

آسترالیا، پیروزی مجدد رئیس جمهور غنی را تبریک گفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد