آغاز-دور-دوم-گفتگوهای-بین‌الافغانی-در-قطر

هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان اعلام نموده که دور دوم گفت‌وگوهای صلح را با هیأت مذاکراتی گروه طالبان در قطر آغاز کرده است.

به گزارش افغان نیوز: بخش رسانه‌یی هیأت مذاکره‌کنندۀ دولت افغانستان در اعلامیه‌ی آورده است که این مذاکرات شب گذشته (چهارشنبه، ۱۷ جدی) با برگزاری یک نشست مقدماتی آغاز گردید. 

اعلامیه افزوده است؛ دو جانب در این نشست فیصله کرده‌اند که بحث در مورد آجندای مذاکرات صلح از روز شنبۀ هفتۀ آینده از سر گرفته خواهد شد.
در همین حال محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان نیز این خبر را تایید کرده و گفته است که این نشست شام روز گذشته برگزار شده است.

این در حالی است که هیئت مذاکره کننده حکومت پس از یک روز تاخیر روز سه‌شنبه (۱۶جدی) به منظور آغاز دور دوم مذاکرات بین الافغانی کابل را به مقصد دوحه ترک کردند.
این دور گفت‌وگوها پس از یک وقفۀ ۲۳ روزه قرار بود روز (سه‌شنبه، شانزدهم جدی) در قطر آغاز شود. در این دور گفت‌وگوها قرار است دو طرف روی آجندای مذاکرات مستقیم صلح رأی‌زنی کنند.

هیأت دولت تلاش دارد برقراری آتش‌بس در کشور را در صدر آجندای گفت‌وگوهای صلح قرار دهد، اما هیأت طالبان تاکنون در این باره تمایل نشان نداده‌ است.

آغاز دور دوم گفتگوهای بین‌الافغانی در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد