آغاز-رسمی-روند-رایدهی-انتخابات-ریاست-جمهوری-افغانستان

روند رایدهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان صبح امروز در سراسر کشور آغاز گردید و مردم برای انتخاب رئیس جمهور آینده به پای صندوق های رای رفتند.

برای اشتراک در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان حدود 9 میلیون تن ثبت نام کرده و قرار است این فراد تا ختم امروز به نامزدان مورد نظر شان رای دهند.

در انتخابات ریاست جمهوری این دور 18 تن نامزد هستند و برای کسب کرسی ریاست جمهوری رقابت میکنند، که در این میان رئیس جمهور غنی و رئیس اجرائیه آقای عبدالله عبدالله نیز نامزد هستند.

شماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز پیش از برگزاری انتخابات، از رقابت کنار فته اند.

روند رایدهی انتخابات ریاست جمهوری زیر تدابیر شدید امنیتی آغاز شده است و نیروهای امنیتی در تلاش هستند تمام مراکز رایدهی را از حملات احتمالی مخالفان مسلح حفاظت نمایند.

نهادهای امنیتی، اعلام کرده‌اند که این نیروها از چندین ساعت پیش از آغاز روند رأی‌دهی در حالت «احضارات درجه یک» قرار گرفته‌اند.

بیش از صد هزار کارمند کمیسیون مستقل انتخابات در 34 ولایت کشور برای برگزاری انتخابات امروز فعال هستند و این کمیسیون اعلام کرده که تلاش میکنند تا انتخابات شفاف را دایر نمایند.

بر اساس معلومات کمیسیون مستقل انتخابات قرار است در پایان روز رایدهی، مجموع آرای استفاده شده در این دور انتخابات مشخص و اعلام شود.

رئیس جمهور، غنی نیز به پای صندوق رای رفته و در لیسه امانی رای میدهد.

آغاز رسمی روند رایدهی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد