آغاز-روند-توزیع-پاسپورت-به-شهروندان-افغانستان-در-ایران

وزارت امور خارجه می‌گوید که صدور پاسپورت به شهروندان افغانستان در ایران آغاز شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی این وزارت امور داخله امروز (دوشنبه، ۳۰ اسد) در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که این وزارت صدور پاسپورت به کودکان نوزاد را در اولویت قرار داده‌است.

به گفته او، برای صدور پاسپورت برای نوزادان شناسنامه الکترونیک ویا کارت تولد، شناسنامه برقی یا پاسپورت پدر و کارت اقامت کشور نیاز است.

معاون سخنگوی وزارت خارجه روند گفته که روند توزیع پاسپورت در سفارت افغانستان در تهران بر اساس فرمان شماره ۶۸۳ ملا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر ا.ا آغا و تمامی وزارت‌خانه‌ها و ادارات مکلف به فراهم‌سازی تسهیلات لازم و جستجوی راه‌حل برای مراجعین است.

حافظ ضیا احمد افزوده که ریاست امور قونسلی روند توزیع پاسپورت برای مهاجرین افغان در نمایندگی‌های کشور در خارج را بر اساس طرحی جامع که متقاضیان پاسپورت را به دسته‌های مختلف تقسیم نموده است، آغاز کرده است. 

در مرحلهٔ اول، روند توزیع پاسپورت‌ برای نوزادان آغاز شده است که در روشنایی شرایط ویژه توزیع می‌شود.

او افزوده که امارت اسلامی به مهاجرین افغانستان در ایران اطمینان می‌دهد و تلاش می‌کند که روند توزیع پاسپورت به سایر افغان‌ها را نیز به طور عادی به‌زودی آغاز کند.

این در حالی است که وزارت خارجه روز چهارشنبه‌شب (۲۶ اسد) اعلام کرده بود که قیمت پاسپورت‌های پنج و ده ساله را به افغان‌های خارج از کشور ۱۲۰ و ۲۲۰ دالر تعیین کرده‌ است.

 

 

آغاز روند توزیع پاسپورت به شهروندان افغانستان در ایران

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد