آغاز-روند-ثبت-نام-تقویتی-رأی-دهندگان-در-۳۳-ولایت

مسؤولان کمیسیون انتخابات می‌گویند که روند ثبت نام تقویتی رأی‌دهندگان در ۳۳ ولایت کشور امروز شنبه ( ۱۸، جوزا) آغاز می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: روند ثبت نام تقویتی رأی دهندگان در ۳۳ ولایت و روند ثبت نام عمومی رأی‌دهندگان، تنها در ولایت غزنی از امروز ۱۸ ماه جوزا الی اول ماه سرطان، رسماً به اجرا گذاشته می‌شود.

حبیب‌الرحمان ننگ، رئیس دارالانشای کمیسیون انتخابات به رسانه ها گفته است که ما در ۳۳ ولایت افغانستان ثبت نام تقویتی را انجام می‌دهیم و تنها­ در ­ولایت ­غزنی، پروسۀ ثبت ­نام عمومی اجرا می‌شود، زیرا قبلاً درین ولایت پروسۀ ثبت نام رأی‌دهندگان انجام نشده بود.

وی افزوده است که ا در کُل در ۴۵۸ مرکز، در ۳۳ ولایت افغانستان، ثبت نام تقویتی و در ۲۷۴ مرکز در غزنی، ثبت نام عمومی را انجام می‌دهیم.

آقای ننگ می‌گوید، نُه میلیون و پنج‌صد هزار تن، پارسال در تمام ولایت‌ها به غیر از غزنی، ثبت نام شده بودند تا در انتخابات پارلمانی اشتراک کنند.

در همین حال، یوسف­ رشید، رئیس اجرایی موسسۀ انتخابات آزاد و عادلانۀ افغانستان به رادیو آزادی گفت: کمیسیون مستقل انتخابات پیش از آغاز پروسۀ ثبت نام رأی‌دهندگان، باید روی آگاهی‌دهی به مردم در مورد این پروسه بیشتر تمرکز می‌کرد.

به گفته وی: خوب می‌بود که کمیسیون مستقل انتخابات بیشتر روی آگاهی‌دهی دوامدار مردم تمرکز می‌کرد تا آن‌ها از پروسه انتخابات و مزیت‌های که این پروسه دارد، آگاه می‌شدند و کمیسیون در عین حال اطمینان می‌داد که نواقص و کمبودی‌هایی‌که در انتخابات گذشته واقع شده بود خصوصاً در مرحلۀ ثبت نام، تکرار نمی‌شود.

این درحالی است که انتخابات پارلمانی سال گذشته به‌تاریخ ۲۸ و ۲۹ میزان و در ولایت قندهار با یک هفته تاخیر برگزار شد و قرار است که انتخابات ریاست جمهوری به‌تاریخ ششم ماه میزان سال جاری برگزار شود.

آغاز روند ثبت نام تقویتی رأی دهندگان در ۳۳ ولایت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد