آغاز-روند-رأی‌دهی-در-ولایت-کشور

کمیسیون مستقل انتخابات از آغاز روند رأی‌دهی در مراکز و محل‌های رأی‌دهی در ۳۲ ولایت کشور خبر می دهد و می گوید که در ولایت‌های غزنی و کندهار انتخابات برگزار نخواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: ساعت هفت صبح امروز روز شنبه( ۲۸میزان) روند رأی‌دهی در مرکزها و محل‌های رأی‌دهی در 32 ولایت کشور آغاز گردید.

کمیسیون مستقل انتخابات، گفته بود که تمامی آماده‌گی‌ها برای برگزاری این انتخابات گرفته شده‌اند – رسانیدن مواد انتخاباتی به مرکزهای رأی‌دهی، بخشی از این آماده‌گی است که به گفتۀ حفیظ هاشمی، دبیر کمیسیون انتخابات این مواد به تمامی مرکزهای رأی‌دهی رسیده‌اند.

آقای هاشمی می‌افزاید: «همه مواد ما در جای محفوظ در نزدیک ترین محلی که ولسوال یا ولسوالی است در همان جا محفوظ و در دفاتر خود ما از دست برد در امان است

اما این انتخابات، قرار است در ۳۲ ولایت کشور برگزار شود. در ولایت‌های غزنی و کندهار این انتخابات برگزار نخواهد شد.

وجود اختلاف‌ها برسرکوچک سازی حوزه‌های انتخاباتی در غزنی، باعث شد که برگزاری انتخابات مجلس نماینده‌گان در این ولایت تا زمان نا معلومی به تآخیر بیافتد.

کمیسیون انتخابات، روز جمعه اعلام کرد که انتخابات ولایت کندهار نیز یک هفته به تأخیر افتاده است.

آقای هاشمی در بارۀ این تصمیم می‌گوید: «مردم کندهار بعد از این حادثه (حمله بر جنرال عبدالرازق و جان باختن او) آمادۀ انتخابات نبودند و کمیسیون پیشنهاد کرد که انتخابات این ولایت یک هفته به تأخیر بیافتد که از سوی شورای امنیت نیز تأیید شد.»

آغاز روند رأی‌دهی در 32 ولایت کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد