آغاز-نهمین-دور-سفر-خلیل‌زاد-در-مورد-پروسه-صلح-افغانستان

وزارت امور خارجه امریکا از آغاز نهمین دور سفر زلمی خلیل‌زاد در پیوند به پروسه صلح افغانستان خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ی که از سوی وزارت امور خارجه امریکا منتشر شده، آمده است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه این وزارت در امور صلح افغانستان از بیست‌ودوم جولای تا یکم آگست به کابل و قطر سفر می‌کند.

وزارت خارجه امریکا هدف این دور سفر آقای خلیل‌زاد را تلاش برای تسهیل روند صلح افغانستان و پایان منازعه در این کشور خوانده  است.

این وزارت گفته است که خلیل‌زاد در کابل با دولت افغانستان در مورد گام‌های بعدی صلح  از جمله مشخص شدن یک تیم ملی مذاکره‌کننده برای اشتراک در نشست‌ بین‌الافغانی صلح مشورت خواهد کرد. هم‌چنان دیدار با نماینده‌‌گان جامعه مدنی و گروه‌های حامی صلح و حقوق زنان در برنامه سفر آقای خلیل‌زاد در کابل قرار دارد و او تلاش خواهد کرد تا این گروه‌ها را برای مشارکت در روند صلح تشویق کند.

مأموریت خلیل‌زاد در دوحه، پایتخت قطر مذاکراه با گروه طالبان خوانده شده است.

انتظار می‌رود که در این دور سفر آقای خلیل‌زاد و مذاکرات امریکا با گروه طالبان دو طرف به توافقاتی در زمینه صلح افغانستان دست یابند. هم‌چنان پیش‌تر حکومت افغانستان ابراز امیدواری کرده بود که مذاکرات مستقیم میان دولت و گروه طالبان در آینده نزدیک آغاز شود.

این درحالی است که با وصف چند دَور گفتگو میان نمایندگان امریکا و طالبان، جنگ در هفته‌های اخیر در افغانستان تشدید یافته است.

آغاز نهمین دور سفر خلیل‌زاد در مورد پروسه صلح افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد