آغاز-چهارمین-سفر-خلیلزاد-برای-صلح-افغانستان

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان دور چهارم سفرش به هدف تلاش در روند صلح افغانستان را آغاز کرد.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه آمریکا با نشر اعلامیه یی گفته است که این دور سفر آقای خلیلزاد روز سه شنبه، آغاز شده الی تاریخ 21 جنوری ادامه خواهد داشت.

آقای خلیلزاد این بار، به کشور های افغانستان، پاکستان، هند و چین سفر میکند و با مقام های بلند پایه این کشور ها در مورد صلح افغانستان گفتگو خواهد کرد.

در این دور سفرش، آقای خلیلزاد تلاش میکند تا گروه طالبان را تشویق کند که به صورت مستقیم بر سر میز مذاکره بنشینند و از حقوق و امتیاز یک سان شهروندی برخوردار شوند.

بر اساس اعلامیه وزارت خارجه آمریکا،  ایالات متحده‌ی امریکا از تمایل مردم افغانستان برای پایان دادن به جنگ ۴۰ ساله و رسیدن به یک توافق سیاسی بین‌الافغانی حمایت می‌کند.

پس از تعین شدن زلمی خلیلزاد به عنوان نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در روند صلح افغانستان، زلمی خلیلزاد حد اقل سه بار به افغانستان و کشور های منطقه سفر کرده است.

وی در جریان سفر های گذشته اش با نمایندگان کشور های روسیه، پاکستان، امارات و عربستان و مقام های افغان دیدار و گتفگو کرده است.

همچنان در سفر گذشته اش آقای خلیلزاد با نمایندگان طالبان نیز در مورد راهکار های صلح گفتگو کرد، اما به توافق کاملی دست نیافتند.

آغاز چهارمین سفر خلیلزاد برای صلح افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد