آلمان-از-موضع-حکومت-افغانستان-در-قبال-صلح-حمایت-کرد

خانم انه گریت کرامپ کارنباور، وزیر دفاع آلمان در دیدار با رییس جمهور غنی گفت که کشورش از پروسه صلح و موضعگیری حکومت افغانستان در قبال صلح، حمایت می کند و باید دست‌آوردهای دو دهه گذشته افغانستان حفظ گردد.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار که در شهر داووس سویس انجام شد، هر دو جانب راجع به وضعیت امنیتی افغانستان، پروسه صلح و اوضاع منطقه، بحث و تبادل نظر نمودند.

وزیر دفاع آلمان از ادامۀ پشتیبانی کشورش از نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان اطمینان داد و گفت که میان نیروهای امنیتی آلمان و افغانستان رابطه نزدیک و دوستانه ایجاد گردیده است.

همچنان موصوف ضمن تاکید بر ادامۀ مبارزه مشترک علیه تروریزم، گفت که آلمان از پروسه صلح و موضعگیری حکومت افغانستان در قبال صلح، حمایت می کند و باید دست‌آوردهای دو دهه گذشته افغانستان حفظ گردد.

در مقابل، رئیس جمهور غنی از حمایت های آلمان از افغانستان ابراز امتنان کرد و ضمن خرسندی از اینکه نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان با نیروهای آلمان روابط خوب را ایجاد کرده اند، روی اصلاحات در نیروهای امنیتی و دفاعی صحبت کرد و افزود که ما به حمایت های بیشتر آلمان برای تقویت نیروهای خاص و قوای هوایی، نیاز داریم.

وی با بیان اینکه پولیس ملی افغانستان مورد حمایت بیشتر قرار گیرد، در خصوص صلح گفت که صلح یک موضوع اساسی برای همه ما می باشد و در امر مبارزه با تروریزم در چارچوب یک پلان میان مدت و درازمدت با جامعۀ بین المللی، اجماع داریم.

رئیس جمهور غنی، آتش بس را برای آوردن صلح پایدار منحیث یک موضوع مهم مطرح کرد و گفت که باید خواست مردم افغانستان برای آتش بس پذیرفته شود.

این در حالی است که گفتگوهای صلح افغانستان از چندین روز به اینسو به هدف کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس میان نمایندگان امریکا و طالبان در قطر جریان دارد.

آلمان از موضع حکومت افغانستان در قبال صلح حمایت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد