آلمان-با-وجود-بحران-های-بین-المللی؛-بیشترین-کمک-را-به-افغانستان-اختصاص-داد

نماینده خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان در دیدار با رئیس جمهورغنی گفت که با وجود بحران های بین المللی، جامعه جهانی در کنفرانس بروکسل برای افغانستان کمک قابل ملاحظه‌ی کرد.

به گزارش افغان خبر: در نشست بروکسل جامعه جهانی تعهد کرد که ۱۵.۲ میلیارد دالر را در جریان ۴سال آینده برای انکشاف افغانستان کمک میکنند.

از این میان دولت آلمان با تعهد ۱.۷ میلیارد دالری بیشترین کمک را به افغانستان تعهد کرده است.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور و سبین سپارواسر نمایندۀ خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان، روی مسایل منطقوی و صلح و همکاری های دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

خانم سپارواسر بخاطر موفقیت حکومت افغانستان در کنفرانس بروکسل گفت: ادامه تعهدات جامعه جهانی برای افغانستان دشوار به نظر می رسید، زیرا در شرایط سختی قرار داشتیم و بحران های بین المللی وجود داشت.

او گفت که این کار آسان نبود و قبل از برگزاری کنفرانس بروکسل شماری از کشورها تصور میکردند که ممکن تعهدات جامعه جهانی با افغانستان به میزان قابل ملاحظۀ انجام نشود، اما حکومت افغانستان بیشتر از انتظار توانست همکاری های جامعه جهانی را جلب کند.

نماینده خاص آلمان برای افغانستان و پاکستان خاطر نشان کرد که مشروط ساختن کمک ها و تطبیق برنامه های عملی دولت افغانستان، جامعه جهانی را قانع ساخت تا حمایت های همه جانبۀ خویش از این کشور اعلام نماید.

او افزود: اقدامات که حکومت افغانستان روی دست گرفته بود به ما انگیزۀ بیشتر داد تا سوالات که نزد پارلمان آلمان وجود داشت، حل گردد و ما توانستیم که وضاحت بیشتر به آنان بدهیم.

 سبین سپارواسر از رئیس جمهور و خانم اول کشور تشکری کرد که در عرصۀ پیشرفت اقتصادی و اجتماعی زنان، اقدامات و کارهای زیادی را انجام داده و به آنان توجه خاص دارند.  وی افزود که این امر ما را در ادامه همکاری ها با افغانستان تشویق می نماید.

رئیس جمهور کشور نیز در این دیدار گفت که کار عملی حکومت پس از کنفرانس بروکسل شدت یافته است و ما متعهد هستیم که پلان‌ها و برنامه های بنیادی را عملی سازیم، تا اساس مستحکم در زمینۀ رشد اقتصادی و اجتماعی به وجود آید و قابل برگشت نباشد.

 او افزود که در اسلام جایگاه زنان تشخیص گردیده است و اولین زن تجارت پیشه بی بی خدیجه بوده و ما بر بنیاد دستورات دین مبین اسلام و جامعه خویش به نقش زنان تاکید داریم و آنرا تحقق می بخشیم.

آلمان با وجود بحران های بین المللی؛ بیشترین کمک را به افغانستان اختصاص داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد