آلمان-طالبان-باید-به-میز-گفتگو-برگردند

شارژدافیر سفارت آلمان در کابل طی دیداری با معین سیاسی وزارت خارجه، از گروه طالبان خواست که آتش‌بس را بپذیرد و به گفت‌وگوهای صلح برگردد.

به گزارش افغان نیوز: گریگوری بلیدجیان شارژدافیر سفارت آلمان در کابل، امروز سه‌شنبه (۲۸ دلو)، در دیدار با میرویس ناب، معین سیاسی وزارت خارجه کشور گفته که افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدف‌مند در افغانستان نگران‌کننده است. 

آقای بلیدجیان، افزوده است: «دولت آلمان از روند صلح به رهبری حکومت و مردم افغانستان و حفظ دست‌آوردهای بیست ساله در این کشور حمایت می‌کند.»

میرویس ناب، معین سیاسی وزارت خارجه نیز گفته است: «طالبان پیام افراط گرایی را در منطقه تقویت کرده و کشورهای منطقه امارت را زنگ خطری برای تقویت سایر گروه‌های تروریستی منطقه‌ای می‌دانند؛ به همین دلیل، منطقه با جمهوری اسلامی و مردم افغانستان همراه است.»

آقای ناب، همچنان از تصمیم برلین در زمینه‌ی ادامه‌ی حضور نیروهای آلمانی در افغانستان در چهارچوب ماموریت حمایت قاطع سپاس‌گزاری کرده است.

این در حالی است که دور دوم گفت‌وگوهای صلح، دست‌کم یک‌ونیم ماه پیش در قطر آغاز شد؛ اما از آن زمان تا اکنون، هیچ نشست رسمی‌ای میان دو طرف برگزار نشده است.

سرور دانش، معاون دوم ریاست‌جمهوری نیز، به تازگی گفته است که حاضرنشدن طالبان پای میز ‌گفت‌وگوها، به نحوی روند صلح را به بن‌بست کشانیده است.

آلمان: طالبان باید به میز گفتگو برگردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد