آمادگی-ازبیکستان-برای-میزبانی-از-مذاکرات-صلح

رییس جمهور غنی از آمادگی ازبیکستان به‌خاطر میزبانی از مذاکرات صلح استقبال کرده و گفته است که سمرقند یک میراث فرهنگی مشترک دوکشور می باشد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی، رییس جمهور کشور روز یک‌شنبه (11 حمل) با ویکتور محمودوف مشاور امنیت ملی و عبدالعزیز کاملوف وزیر خارجه ازبیکستان در ارگ دیدار کرد.

در این دیدار، دو جانب در رابطه به صلح، اتصال منطقوی، پروژه‌های زیربنایی میان دو کشور، تجارت، ترانزیت، مسایل منطقوی و گسترش روابط اقتصادی بحث کرده‌اند.

در اعلامیه ارگ آمده که هیأت ازبیکستانی، همکاری‌های تخنیکی مشترک در تطبیق پروژه‌های دو کشور را عالی ارزیابی کرده و حمایت خویش را از تمامی روند صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان اعلام کرده است.

این هیات گفته، در صورتی که طالبان آماده مذاکرات مستقیم با حکومت افغانستان شوند، ازبیکستان آماده است تا در سمرقند، این مذاکرات را میزبانی کند.

محمداشرف غنی نیز از نقش مثبت ازبیکستان در تمام عرصه‌ها به ویژه تسریع روند تطبیق پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی توافق‌شده میان دو کشور، قدردانی کرده است.

آقای غنی از آمادگی ازبیکستان به‌خاطر میزبانی از مذاکرات صلح، نیز قدردانی کرده و گفته که سمرقند یک میراث فرهنگی مشترک دوکشور است.

در اعلامیه ارگ آمده که هیات ازبیکستانی در جریان دیدارشان از کابل، در عرصه‌های استخراج معادن، نساجی، تبادل معلومات گمرکی و موضوعات امنیتی، سندهای همکاری را با مسوولان مربوطه افغانستان امضا خواهد کرد.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان ششمین سفرش را چند روز قبل آغاز نمود، درحالیکه طالبان هنوز حاضر نشده اند تا با حکومت وحدت ملی در پشت میز مذاکره قرار گیرند.

آمادگی ازبیکستان برای میزبانی از مذاکرات صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد