آمادگی-ایران-برای-سرمایه‌گذاری-در-افغانستان

سفیر ایران در کابل درحالی از آمادگی کشورش برای سرمایه‌گذاری در افغانستان خبر داده که دولت ایران هنوز امارت اسلامی طالبان را به رسمیت نشناخته است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری فارس از دیدار بهادر امینیان، سفیر ایران در افغانستان، با مولوی امیرخان‌متقی، وزیر امور خارجه حکومت طالبان، در کابل خبر داده است.

سفیر ایران در این دیدار، که گفته می‌شود به درخواست طالبان انجام شده، از مشکلات اقتصادی با عنوان «دشمن مشترک ایران و افغانستان» یاد کرده و گفته که آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان است.

از سوی هم، ایران هنوز حکومت طالبان را به رسمیت نشناحته و آن را مشروط به عملکرد آنان دانسته است. یعنی از زمان قدرت گرفتن طالبان تاکنون تلاش کرده رویکرد محتاطانه‌ای در پیش گیرد.

در همین حال، روزنامه جمهوری اسلامی در سرمقاله روز شنبه خود، با اشاره به اجلاس اخیر در مسکو درباره افغانستان، نوشت: ظاهرا برخی از کشورهای شرکت‌کننده در آستانه تصمیم‌گیری برای به رسمیت شناختن حاکمیت طالبان هستند و گفته می‌شود که ایران هم به چنین تصمیمی نزدیک شده است.

سردبیر این روزنامه نوشته است که  این تصمیم برای جمهوری اسلامی ایران از خطای استراتژیک هم بالاتر است و باید آن را یک «ننگ» نامید که در تاریخ ثبت خواهد شد.

این درحالی است که برخی کشورها و از جمله ایالات متحده بارها به طالبان هشدار داده اند که عملکرد آنها، و نه گفته‌های شان، ملاک رویکرد آینده جامعه جهانی در قبال آنها خواهد بود.

آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد