آمادگی-برای-انتخابات-ریاست-جمهوری-به-هزینه-ای-میلیون-دالر

کمیسیون شکایات انتخاباتی از آمادگی ها، تغییر و توسعه برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خبر داد و افزود که هزینه این پروسه ۵ میلیون دالر تخمین شده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد قاسم الیاسی، سخنگوی کمیسیون شکایات انتخابات امروز چهارشنبه( ۲۲ جوزا) طی یک کنفرانس مطبوعاتی به رسانه گفت که این کمیسیون آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را دارد.

آقای الیاسی تصریح می کند که مضاعف شدن پذیرش درج شکایات انتخاباتی، ایجاد محلات درج شکایات در مراکز رای دهی برای کوچی ها، ارتقاء آمریت ها به ریاست های انتخاباتی و افزایش کارمندان از ۹ تن به ۱۵ تن در این ریاست ها از کارهای کمیسیون شکایات می باشد که برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته است.

سخنگوی کمیسیون شکایات انتخاباتی می افزاید که هرچند درج شکایت ها از جرایم انتخاباتی بعد از روزهای دوم و سوم ثبت نام رای دهندگان آغاز می شود اما هنوز شکایت های درج شده در مراکز ثبت نام به کمیسیون راجع نشده است.

وی همچنان اظهار داشت که در ۲۰ روز ثبت نام رای دهندگان تمامی تیم های درج شکایت های انتخاباتی به ساحه رفته و تخطی های انتخاباتی را از سوی کارمندان و کارکنان انتخاباتی درج و ثبت می نمایند.

الیاسی تاکید می کند که با داشتن ۳۵ مرکز ثبت نام رای دهندگان در کابل توانسته ایم ماموران خاص درج شکایت ها را بگماریم تا از تکرار اشتباهات انتخابات گذشته پارلمانی جلوگیری شود.

کمیسیون شکایات انتخاباتی علاوه نمود که این کمیسیون موظف است تا به هر گونه شکایات درج شده در محلات ثبت نام رای دهندگان رسیدگی نماید.

قرار است که انتخابات ریاست‌جمهوری همزمان با انتخابات مجلس نمایندگان در حوزه ولایت غزنی و انتخابات شوراهای ولایتی افغانستان برگزار شود.

آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری به هزینه ای 5 میلیون دالر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد