آمادگی-نظامیان-حکومت-پیشین-برای-جنگ-علیه-طالبان

فرمانده نیروهای ویژه ارتش پیشین افغانستان اعلام کرده که او و جمع بزرگی از نظامیان و رهبران سیاسی، بعد از عید فطر جنگ علیه طالبان را آغاز خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ جنرال سمیع سادات؛ فرمانده نیروهای ویژه ارتش پیشین افغانستان این اظهارات را به تازگی در مصاحبه بی‌بی‌سی مطرح کرده‌است.

جنرال سادات مدعی شده که او و تعداد زیادی از سربازان و سیاستمداران سابق کشور آماده می‌شوند تا پس از عید فطر دست به عملیات نظامی علیه طالبان بزنند.

جنرال سمیع سادات که پیش از سقوط دولت پیشین به تازگی فرماندهی نیروهای ویژه افغان را به دست گرفته بود، گفته‌است که عملکرد طالبان در هشت ماه گذشته آن‌ها را به این نتیجه رسانده که اقدام نظامی تنها راه حل در برابر این گروه است.

این در حالی است که پیش از این نیز شماری از نظامیان و رهبران سیاسی و قومی ضد طالبان از تشکیل جبهه نظامی علیه نیروی حاکم خبر داده بودند؛ اما تاکنون نشانه‌ای از بروز جنگ واقعی و منظم علیه طالبان دیده نمی‌شود.

طالبان پیش‌تر به منظور مهار ناامنی‌های احتمالی در فصل بهار، تلاشی خانه به خانه را در کابل و چند ولایت شمالی راه اندازی کرده بودند.

از سوی دیگر، طالبان به قتل هدفمند یا ناپدید کردن صدها سرباز و فرمانده نیروهای مسلح پیشین متهم شده‌اند؛ اتهامی که آن‌ها رد می‌کنند.

آمادگی نظامیان حکومت پیشین برای جنگ علیه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد