آمادگی-هند-برای-پشتیبانی-از-روند-صلح

وزارت خارجۀ کشور از آمادگی هند برای اشتراک در نشست‌های که در رابطه به صلح افغانستان برگزار می‌شوند، خبر داد.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر، وزیر خارجۀ کشور در سفرش به هند با س. جی‌شنکر، همتای هندی‌اش در پیوند به گسترش روابط کابل – دهلی جدید، تقویت اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی برای صلح افغانستان، همکاری‌های اقتصادی و تطبیق پروژه‌های منطقه‌ای گفتگو کرده است.

در اعلامیه وزارت خارجه که امروز سه‌شنبه(۳، حمل) منتشر شده، آمده است: "هند آمادگی‌اش را برای شرکت در کنفرانس‌های منطقه‌ای در مورد صلح و توسعۀ افغانستان از جمله نشست پروسۀ استانبول – قلب آسیا در تاجیکستان و نشست صلح ترکیه اعلام داشته، تاکید کرد که از روند صلح و دستاوردهای دو دههٔ مردم افغانستان، پشتیبانی می‌کند."

حنیف اتمر گفته است که هند در روند صلح افغانستان نقش مهم دارد و از آن کشور خواسته که برای تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی نقش فعال داشته باشد.

همچنان وزیران خارجۀ افغانستان و هند، شام دوشنبه اعلامیۀ پایانی نشست صلح ترویکا در مسکو را را برای تقویت و پیشرفت روند صلح مثبت خوانده اند.

این درحالی است که وزیر دفاع آمریکا پس از سفر غیرمنتظره دو روز قبل خود به کابل و دیدار با مقامات افغانستان، طی تماس تلفنی با فرمانده ارتش پاکستان نیز پیرامون روند صلح و تحولات امنیتی منطقه رایزنی کرده است.

آمادگی هند برای پشتیبانی از روند صلح

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد