آمادگی-وزارت-خارجه-برای-برگزاری-کنفرانس-رکا

هفتمین نشست کنفرانس رکا(کنفرانس همکاری های اقتصادی منطقه ی راجع به افغانستان) در عشق آباد، پایتخت ترکمنستان برگزار خواهد شد. وزارت خارجه گفته است که در این کنفرانس روی پروژه هایی تمرکز خواهد شد که برای افغانستان و کشورهای منطقه اولویت داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت خارجه برای آمادگی برگزاری کنفرانس رکا و تشخیص دادن پروژه های اولویت دار "نخستین نشست فوکل پاینت های ملی رکا" را نیز برای دو روز راه اندازی کرده است.معین همکاری های اقتصادی وزارت خارجه گفته است که در این کنفرانس ما زنان تجارت پیشه را نیز حمایت کرده و بیشتر به پروژه های اولویت می دهیم که در دو سال قابلیت تطبیق را داشته باشد.

به گفته ی عادله، معین همکاری های اقتصادی وزارت امور خارجه، در این جلسه روی این بحث می شود که کدام پروژه برای منطقه و افغانستان مهم می باشد.

خانم عادله راز، پروژه ی" ریل" که آسیای میانه را به هند وصل می کند را مهم می داند.

نماینده کشور چین و نماینده ترکیه در نخستین نشست فوکل پاینت های ملی رکا را به نفع تمام کشور های شامل این کنفراس خوانده و از آن اعلام حمایت کردند.

گفته می شود که ۱۴ کشور جهان در این پروسه عضویت داشته و ۱۷ کشور حامی و ۱۲ سازمان بین المللی نیز با این پروسه همکاری دارند.

آمادگی وزارت خارجه برای برگزاری کنفرانس رکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد