آمادگی‌-برای-برگزاری-چهار-انتخابات-در-غزنی

رییس جمهوری غنی در دیدار با اعضای کمیسیون انتخابات وعده سپرده که دولت زمینه برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی، شهرداری‌ها و انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی را فراهم می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در دیدار با کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات گفته است که حکومت به اصل انتخابات متعهد است و تسهیلات لازم را برای برگزاری انتخابات شوراهای ولایتی، شوراهای ولسوالی، شهرداری‌ها و انتخابات پارلمانی در ولایت غزنی فراهم می‌کند.

ارگ ریاست‌جمهوری در خبرنامه‌ای گفته است که این دیدار دیروز (یک‌شنبه، ۲۸ جدی) در قصر گل‌خانه‌ی ارگ انجام شده است.

به نقل از خبرنامه، کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات طرح‌ها و برنامه‌های این کمیسیون را ارائه کرده و به‌خاطر برگزاری چهار انتخابات یادشده اعلام آمادگی کرده‌اند.

رییس‌جمهور غنی گفته است که به‌خاطر تعقیب عملی این طرح‌ها و برنامه‌ها، با وزارت‌ها و ادارات مربوطه جلسات نوبتی دوامدار صورت می‌گیرد و براساس تقسیم‌اوقات واضح، کارها تعقیب خواهد شد.

این درحالی است که کمیسیون مستقل انتخابات در ۲۹ قوس به حکومت پیشنهاد کرده بود که انتخابات پارلمانی ولایت غزنی، شوراهای ولایتی و تعدادی از شهرداری‌ها در ماه میزان سال آینده‌ی خورشیدی (۱۴۰۰) برگزار شود.

حواعلم نورستانی، رییس کمیسیون انتخابات در آن زمان در یک نشست خبری همچنان گفته بود که تمامی آمادگی‌‌های تخنیکی و عملیاتی برای برگزاری این انتخابات ها در ماه میزان سال آینده توسط این کمیسیون گرفته شده است.

آمادگی‌ برای برگزاری چهار انتخابات در غزنی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد