آمار-تکان-دهنده-از-موجودیت-مدارس-افراطی-در-پاکستان

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: در کشور پاکستان صد هزار مدرسه افراطی وجود دارد که افراد را برای حملات انتحاری و انفجاری آموزش می‌دهند و به افغانستان می فرستند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: صلح یکی از نیازهای جدی مردم افغانستان به شمار میرود که دولت برای آوردن آن میلیون ها دالر هزینه کرده است اما تا هنوز صلح تحقق پیدا نکرده است و سال 2017 یکی از سال های خونین در کشور به حساب می‌آید که 36 حمله انتحاری بزرگ در سراسر کشور رخ داده است.

جنرال محمد رادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی امروز (دو شنبه 11 جدی) در یک برنامه خبری در کابل گفت: حلقات در داخل و خارج کشور وجود دارند که نمیخواهد پروسه صلح افغانستان موفق شود چرا که منافع انهاد در دوام جنگ و ناامنی در افغانستان است.

آقای رادمنش گفت: در کشور پاکستان 100 هزار مدرسه افراطیت وجود دارند که افراد افراطی را آموزش میدهند و برای حملات انتحاری و انفجاری به افغانستان می فرستند. او افزود: در افغانستان 20 گروه تروریستی در مقابل نیروهای امنیتی جنگ میکنند اما  نیروهای امنیتی جواب دندان شکن به این دشمنان مردم داده اند.

او افزود: دشمنان مردم افغانستان دست به تخریب مکاتب و نهادهای آموزشی می‌زنند و مردم ملکی را به قتل می‌رسانند. تا زمانی که این وضعیت جریان داشته باشد وضعیت امنیتی بهتر نخواهد شد.

رادمنش تاکید کرد: صلح بدون جنگ غیر ممکن است و برای آوردن صلح باید با دشمن جنگ صورت گیرد تا انها مجبور شوند وارد مذاکره صلح شوند.

به گفته آگاهان نظامی، عمده ترین مشکل افزایش تلفات در سال 2017 میلادی ضعف در ادارات کشفی و استختباراتی افغانستان است که نمی توانند از وقوع حملات انتحاری و انفجاری جلوگیری کنند.

محمد اگل مجاهد، آگاه نظامی در گفتگو ویژه با خبرگزاری افغان نیوز گفت: افراد ورزیده و کارا در ادارات کشفی و استخباراتی وجود ندارند که بتوانند از حملات انتحاری و انفجاری جلوگیری کنند.

مجاهد گفت: اگر ریاست امنیت ملی به وزارت ارتقا کند، وضعیت امنیتی بهتر خواهد شد. به خاطر که افراد بیشتر در این نهاد گماشته می شوند. افغانستان امروز بیشتر از انکشاف به امنیت نیازمند است.

 

 

 

آمار تکان دهنده از موجودیت مدارس افراطی در پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد