آمار-متناقض-از-حضور-داعشی-ها-در-افغانستان

فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید که شمار اعضای گروه داعش در این کشور به ۱۵۰۰ تن می‌رسد و ادعای روسیه در مورد حضور ده هزار داعشی در شمال کشور بی اساس می باشد.

به گزارش افغان نیوز: وزیر خارجۀ روسیه در نشستی با خواجه آصف، وزیر خارجۀ پاکستان در مسکو گفته بود که ده‌ها هزار اعضای گروه داعش در شمال افغانستان حضور دارند که روزمره نفوس آنان افزایش می‌یابند و افزوده بود که تهدید جدی برای کشورهای آسیای میانه می‌باشد و امریکا و ناتو از این حقیقت چشم پوشی می کنند.

پس از همین اظهارات، جنرال جان نیکلسن، فرمانده نیروهای حمایت قاطع در افغانستان می‌گوید این ادعای روسیه بی اساس می‌باشد و سخنان آنان را در مورد نفوس داعش در شمال افغانستان مبالغه‌آمیز اند.

وی افزود که شمار اعضای گروه داعش در این کشور به ۱۵۰۰ تن می‌رسد و افزود که روسیه و ایران به جای حمایت از طالبان بر شکست این گروه در افغانستان کمک نمایند.

آقای نیکلسن تاکید کرد که نیروهای ناتو و امریکا با راه‌اندازی عملیات‌ها در هم‌کاری با نیروهای امنیتی افغانستان گروه‌های هراس‌افگن را در نقاط مختلف این کشور هدف قرار می‌دهند.

شمار اعضای گروه داعش در افغانستان درحالی ۱۵۰۰ تن از سوی ناتو اعلام می‌شود که آگاهان نظامی به این باورند این گروه تنها در ولایت‌های شمالی این کشور، ده‌ها سرباز دارد.

گفتنی‌ست که نفوس روزافزون گروه داعش در ولایت‌های شمالی باعث نگرانی شهروندان و کشورهای آسیای میانه گردیده‌است.

آمار متناقض از حضور داعشی ها در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد