آمدن-حکمتیار-به-کابل-و-حذف-نام-او-از-لیست-سیاه-سازمان-ملل

مسئول مطبوعاتی حزب اسلامی از موافقت روسیه در مورد برداشتن تحریم ها و حذف نام گلبدین حکمتیار از لیست سازمان ملل و نیز آمدن وی به کابل خبر میدهد.

به گزارش آژانس افغان خبر: نادر افغان مسئول مطبوعاتی حزب اسلامی در کابل می گوید که در صورت عدم لغو تحریم‌ها و حذف نام رهبر حزب اسلامی از فهرست سیاه سازمان ملل، باز هم کابل به زودی از گلبدین حکمتیار میزبانی خواهد کرد.

نادر افغان تصریح می کند که روسیه نه تنها مخالف لغو تحریم‌ها از حزب اسلامی نیست بلکه در راستای لغو تحریم‌ها با جامعه جهانی کمک خواهد کرد.

وی اظهار داشت که مقامات روسی در تماس با حزب اسلامی از رفع تحریم‌ها براین حزب با دولت همکاری خواهند کرد.

وال استریت ژورنال با نشرگزارشی در هفته جاری روسیه را در مخالفت با روند حذف تحریم‌های سازمان ملل از حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار متهم کرده  و بخشی از تلاش‌های این کشور را در برابر نفوذ آمریکا در آسیای مرکزی دانسته بود.

با این حال مسئول مطبوعاتی حزب اسلامی تاکید کرده که توافقنامه صلح در حال اجرا است همچنین اسامی 2500 زندانی حزب اسلامی در اختیار دولت قرار گرفته است.

وی ادامه داد کمیسیون مشترکی برای آزادی این زندانیان نیز تشکیل شده تا پرونده‌های زندانیان حزب اسلامی را مورد بررسی قرار دهد در نتیجه آنهایی که به جرایم جنایی و قاچاق مواد مخدر متهم هستند آزاد نمی‌شوند.

نادر افغان گفت که 400 زندانی این حزب به زودی از زندان آزاد خواهند شد.

از سوی دیگر، برخی از احزاب و جریان‌های سیاسی درکشور از آزادی زندانیان حزب اسلامی توسط دولت  نگران اند و  معتقد هستند که رهایی این افراد باعث گسترش بیشتر ناامنی ها در کشورخواهد شد.

این درحالی است که در این اواخر گزارش‌هایی مبنی بر مخالفت روسیه با حذف نام گلبدین حکمتیار از فهرست شورای امنیت و لغو تحریم‌ها از این حزب را یک روزنامه آمریکایی به نشر رسانیده بود.

 

آمدن حکمتیار به کابل و حذف نام او از لیست سیاه سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد