آمریکا-آماده-است-استراتیژی-اش-در-قبال-افغانستان-را-اعلام-کند

سخنگوی کاخ سفید با اینکه روند بازنگری استراتیژی آمریکا در قبال افغانستان به پایان نرسیده، از اعلام آماده گی دونالد ترامپ برای اعلام آن خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: سارا هاکابی سندرز، سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا می‏گوید که ترامپ برنامه دارد تا راهبرد تازۀ واشنگتن را دربارۀ افغانستان اعلام کند، اما تاکنون روند بازنگری راهبرد کنونی، پایان نیافته است.

طلوع نیوز گزارش داده که سخنگوی کاخ سفید میافزاید تاکنون جدول زمانی برای اعلام این راهبرد روشن نشده است.رییس ‏جمهور ترامپ وزیردفاع اش را مسؤول تعیین شمار نیروهای امریکایی در افغانستان گماشته است.

از سویی هم، هوگو لارنس، سفیر ایالات متحده امریکا در افغانستان روز سهشنبه گفت که قرار است در آینده نزدیک راهبرد تازه‏اش را دربارۀ جنگ افغانستان نهایی بسازد.

وی در این باره گفت: "ما راهبرد مان را دربارۀ منطقه نیز مورد بررسی قرار میدهیم که تنها افغانستان شامل این موضوع نیست، بل پاکستان و روابط پاکستان با هند و ایران نیز شامل این بازنگری است. من باورمند هستم هنگامی که بازنگری به پایان برسد، ایالات متحده امریکا یک سیاست بسیار قوی که حمایت واشنگتن و متحدان آن به افغانستان شامل آن است اعلام خواهد شد."

قابل ذکر است که استراتیژی آمریکا در قبال افغانستان شامل فرستادن نیروهای تازه نفس آمریکایی، ادامه جنگ افغانستان و چیگونگی ادامه ماموریت نیروهای آمریکایی در افغانستان می شود.

آمریکا آماده است استراتیژی اش در قبال افغانستان را اعلام کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد