تروریستان-از-آموزه-های-اسلامی-بی-خبر-هستند

محمد سرور دانش در جریان سفرش به کشور چین، از مرکز آموزش های اسلامی، ایالت سین کیانگ دیدار کرده و گفت که تروریستان از آموزه های اسلامی بی خبر هستند.

به گزارش افغان نیوز: معاون رییس جمهور در دیدار با مسولین اساتید این مرکز اسلامی و مسجد مسلمانان این ایالت ضمن اظهار خرسندی از حضور در این مرکز گفت: ایالت سین کیانگ سابقه درخشان تاریخی دارد و چون با افغانستان مرزهای مشترک دارد، ارزش ها و تاریخ مشترک نیز دارد.

وی بیان داشت: هرچند عربستان سعودی مرکز رشد و ظهور اسلام بوده است ولی آسیای میانه به شمول ایالت سین کیانگ چین به مدت هزار سال مهم ترین مرکز فرهنگ و تمدن اسلامی بوده است. به همین دلیل در گذشته های دورتر این مناطق دارای فرهنگ غنی تر و پیش رو تر بوده است.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: مهم ترین متن اسلام قرآن شریف است که کتاب هم نامیده شده است که آن دو به معنای خواندن و نوشتن است و این موضوع بیانگر اهمیت علم و دانایی در اسلام است.

وی تاکید کرد که آن چه امروز به نام اسلام از سوی گروه های افراطی و تندرو تبلیغ می گردد، ربطی به اسلام ندارد و به منظور اهداف سیاسی و منافع شخصی صورت می گیرد.

استاد دانش گفت: اسلام به عنوان دین صلح و دوستی هرگز طرفدار جنگ و خشونت نبوده و تاریخ اسلام نیز نشان می دهد که شخص پیامبر همواره در مدینه مورد هجوم دشمنان قرار می گرفته است و همواره در حال دفاع بوده است، نه تهاجم و شروع کننده جنگ.

وی به اشاره به آیه ای از قرآن شریف که فرموده است: کسی که یک نفر را به قتل برساند، به منزله قتل تمام مردم جهان است و کسی که یک نفر را نجات دهد به مثابه نجات تمام بشریت است، افزود: کسانی که امروزه با عمل انتحاری و تروریستی جان صدها نفر را می گیرند، با روح اسلام و آموزه های نوید بخش اسلام بیگانه هستند.

معاون رییس جمهور با اشاره به مناسبات نیک مذاهب و اقوام مختلف اسلامی نیز گفت: در اسلام مذاهب فقهی مختلف وجود دارد ولی امامان آن ها در گذشته با مناسبات نیک با همدیگر زیست مشترک داشته اند و هیچ مشکلی در بین شان نبوده است.

وی با اشاره به مناسبات و روابط نیک میان امام ابوحنیفه و امام جعفر صادق اظهار داشت: اختلاف در فتوا هرگز باعث اختلاف در بنیادها و اصول اولیه اسلامی نمی شود و کسانی که امروزه به نام اسلام و مذاهب اسلامی، فتوای قتل و تکفیر همدیگر را صادر می کنند، آلت دست دشمنان اسلام قرار گرفته اند و با آموزه های بنیادین اسلام بیگانه هستند.

مسولین و اساتید مرکز آموزش های اسلامی ایالت سین کیانگ ضمن اظهار خرسندی و قدردانی از حضور معاون رییس جمهورافغانستان در این مرکز در باره نحوه تدریس، مضامین درسی، تعداد محصلین و اساتید، نحوه جذب محصلین و دیگر امکانات این مرکز توضیحاتی ارایه کردند.

به گفته آنان این مرکز اسلامی که تعمیر جدید آن به مساحت 50 هزار متر مربع در حال ساخت است، دارای الحاقیه های مختلف از قبیل اتاق اساتید، لیله، مسجد، کتابخانه، طعام خانه، پارکینگ، چندین محوطه برای ورزش های مختلف و... می باشد.

مرکز اسلامی سین کیانگ به کمک دولت چین و منابع اسلامی ساخته شده است و یک نمونه خوب از همکاری دولت و مردم در زمینه آموزش های اسلامی است.

تروریستان از آموزه های اسلامی بی خبر هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد